شناسهٔ خبر: 92591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گرفت؛

تشریح عملکرد حوزه حمل و نقل کردستان در سال ۹۹

کرمانشاه - اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اهم اقدامات، توسط بخش‌های کالا، مسافر، ترانزیت، توزیع لاستیک و آموزش این اداره کل که در سال گذشته صورت گرفته تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کردستان)، محمد راشد مدرس گرجی با بیان اینکه در سال ۹۹ در حوزه حمل و نقل کالا، تعداد سفر باری انجام شده (بارنامه مصرفی) ۵۱۲ هزار سفر با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل و تناژ حمل شده را ۸.۳ میلیون تن با ۱۹ درصد افزایش اعلام کرد و افزود: وصول به موقع درآمد حاصل از عوارض ۴درصد بارنامه، با ۸۲ درصد افزایش به بیش از ۳۸ میلیارد تومان رسید، که عملکرد فوق در شرایط کرونا و محدودیت های ناشی از آن، ضمن تلاش مضاعف در شناسایی مراکز عمده بار جلوگیری از فرار بار و وصول به موقع درآمدهای پایدار سازمان حاصل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل مسافر در سال ۹۹، تعداد سفر انجام شده را ۳۹۲ هزار سفر با ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن اعلام کرد و افزود: تعداد مسافر جابه‌جا شده با ۳۴ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن ، ۱.۲ میلیون نفر بوده، کاهش سفر و تعداد مسافر را در حالت کلی به دلیل شرایط کرونایی جامعه دانست و کاهش بیشتر مسافرین جابجا شده نسبت به سفرهای انجام شده را به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در داخل ناوگان در شرایط فعلی عنوان کرد.

مدرس گرجی در ادامه به بحث ترانزیت از مرز باشماق در سال گذشته اشاره کرد و ترانزیت ورودی از این مرز را ۵۲۰ هزار تن با ۲۶ درصد افزایش اعلام کرد.

وی همچنین ترانزیت خروجی را ۹۱۶ هزار تن که تقریباً بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن دانست. وی درآمد حاصل از ترانزیت کالا از مرز باشماق را نسبت به سال پیش از آن را با ۱۳۱ درصد افزایش ، ۳۰.۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در خصوص عملکرد کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و مالکان ناوگان در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۲، ۱۱ و ۱۴ در سال گذشته را جمعاً ۲۵۹ فقره پرونده رسیدگی شده که منجر به صدور آرای مقتضی و اجرایی شدن آن ها شده است.

مدرس گرجی افزود: در سال ۹۹ در حدود ۳۰ هزار حلقه لاستیک مطابق مقررات مربوطه با هماهنگی تشکل‌های صنفی حمل و نقل و ادارات شهرستانها در بین ناوگان حمل و نقل عمومی استان توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان در پایان به مقوله آموزش اشاره کرد و گفت: مقدار ۳۴.۵۴۸ (نفر - ساعت) آموزش برای فعالین صنف عمدتاً به صورت مجازی و آزمون‌های حضوری برگزار شده است.