شناسهٔ خبر: 92615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه شهرستان سیروان با تکمیل راه‌های ارتباطی درآینده نزدیک

بازدید مدیر کل ایلام ازمحور سیروان- بدره (2).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، ضمن بازدید ازطرح های عمرانی حوزه راه و شهرسازی شهرستان سیروان بر تسریع اجرای این طرح ها با رعایت نکات فنی و کیفی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام،ضمن بازدیدازطرح های عمرانی حوزه راه و شهرسازی شهرستان سیروان بر تسریع اجرای این طرح ها با رعایت نکات فنی و کیفی تاکید کرد.

در این بازدید که فرماندار شهرستان سیروان هم حضور داشت طرح های احداث راه چشمه چاهی- سفیدخانی و سیروان(قاضی خان) - بدره و پروژه های احداث ساختمان‌های اداری میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست و بهزیستی مورد بررسی قرار گرفت.

بهادری در این بازدیدگفت: پروژه واریانت چشمه چاهی- سفیدخانی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرااست، این طرح ضمن افزایش ایمنی تردد و حذف نقاط پر حادثه مسیر مرکز استان ایلام تا شهر لومار مرکز شهرستان سیروان را حدود ۱۰کیلومترکوتاه تر می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده کار پرحجم خاکبرداری و خاکریزی و احداث پل بزرگ مسیر به انجام رسیده است، درصورت تامین اعتبار پیمانکار آمادگی دارد تا در کمترین زمان ممکن نسبت به تکمیل طرح اقدام کند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان در مورد مسیرارتباطی سیروان به شهرستان بدره و جنوب استان گفت: طول این پروژه ۱۳کیلومتراست،۷ کیلومترآن در شهرستان سیروان سال‌های گذشته به بهره برداری رسید ولی عمده کار در۶ کیلومتر باقیمانده بود به طوری که احداث پل بزرگ جابر و تونل ۲۰۰متری و عملیات کوه بری، خاکبرداری، خاکریزی و زیرسازی دراین قطعه قرار داشت که به اتمام رسید و هم اکنون پیمانکار مشغول آخرین مرحله یعنی آسفالت مسیر هست که انشاءالله در خرداد ماه آینده این ۶ کیلومتر نیز تکمیل و پروژه به بهره برداری می رسد.

بهادری خاطر نشان کرد: با بهره برداری از پروژه قاضی خان- بدره مسیر شهرستان سیروان به سمت شهرستان‌های جنوبی استان(بدره، دره شهر و آبدانان) حدود ۸۵ کیلومترکوتاهتر می شود. 

وی افزود: اصلاح، تعریض، حذف نقاط پرحادثه و گردنه های منتهی به مسیر قاضی خان- بدره نیز در دستور کار قرار دارد و این طرح نیز به زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

لازم به ذکر است ساختمان‌های اداری درحال احداث میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست و بهزیستی از دیگر پروژه های مورد بازدید مدیرکل راه وشهرسازی بود که تمهیدات لازم برای تامین اعتبار و تکمیل آنها مورد بحث و بررسی قرارگرفت.