شناسهٔ خبر: 92711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد؛

تشکیل جلسه کمیته عالی انطباق استان قزوین برای توسعه دائمی شهرهای زیر پنجاه هزار نفر

index_32.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد: جلسه کمیته عالی انطباق استان در راستای جزء ۶ بند ب ماده ۳۱ قانون توسعه دائمی شهرهای زیر پنجاه هزار نفر تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، لیدا معروفی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به جلسه کمیته عالی انطباق استان در راستای جزء ۶ بند ب ماده ۳۱ قانون توسعه دائمی شهرهای زیر پنجاه هزار نفر که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، شهرداران مربوطه و همچنین دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برگزار شد، عنوان کرد: بنا بر این مصوبه شهرهای زیر پنجاه هزار نفر که در استان دارای طرح جامع تفصیلی مصوب هستند می‌توانند در چارچوب سیاست‌های ابلاغی شورای عالی درخواست الحاق و یا بازنگری نسبت به طرح هادی شهرستان را ارائه بدهند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی افزود: درخواست این شهرها با طی کردن روال مربوطه در استان به کمیته انطباق شورای عالی به جهت بررسی و تصویب ارائه می شود.

معروفی بیان داشت: در همین راستا ۱۴ شهر از شهرهای استان این درخواست را در سال گذشته به دبیرخانه کارگروه ارائه کردند که امروز اولین جلسه کمیته انطباق استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: روال بررسی درخواست ۷ شهر که شامل معلم‌کلایه، سگزآباد، خرمدشت، رازمیان، ضیا آباد، آوج و آبگرم می باشد در دستور کار جلسه امروز بود.
 
معروفی خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط موجود، در جلسه امروز درخواست ۴ شهر از شهرهای استان که شامل شهرستان های آبگرم، آوج، معلم کلایه و ضیاآباد بود مطرح و درخواست سه شهر دیگر شامل شهرهای سگزآباد، خرمدشت و رازمیان به یکشنبه هفته آینده موکول شد.

معاون شهرسازی و معماری این اداره کل افزود: روالی که طی شده بدین صورت هست که درخواست شهرداری ها بر اساس سیاست های ابلاغی شورایعالی در قالب گزارش توجیهی فنی تهیه و به دبیرخانه کارگروه ارائه شد؛ سپس دبیرخانه کارگروه این موارد را بررسی و در جلسه کارگروه مطرح کرد.

معروفی افزود: پس از طی این مراحل درخواست ها در جلسه کمیسیون تبصره ۱ ماده یک مطرح  و سپس به جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شد.

وی اضافه کرد: با مطرح شدن آن  موضوع در جلسه، مصوبه نهایی استان که همان مصوبه شورای برنامه ریزی و  توسعه استان می‌باشد به دبیرخانه شورای عالی ارسال شد و بعد از آن هم امروز در جلسه کمیته عالی انطباق ۴ شهر  مطرح  و مابقی شهرها یعنی سه شهر باقی مانده جلسه امروز و هفت شهر دیگر هم در جلسه آتی در دستور کار قرار دارد.