شناسهٔ خبر: 92716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت گرفت؛

صدور نزدیک به ۶۷۰۰۰ برگ معاينه فنی ناوگان جاده ای در استان کرمان

س و ب- معاینه فنی (2).jpg مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان اظهار داشت: طی سال گذشته در مراکز معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی باربری و مسافربری حوزه شمال استان كرمان ۶۶ هزارو ۹۰۲ برگ معاینه فنی ناوگان سنگين صادر شده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (كرمان)، سيدعلی حاج سيدعليخانی به فعالیت ۶ مرکز معاینه فنی خودرو‌های برون شهري سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد ۶۶ هزارو ۹۰۲ دستگاه ناوگان سبك و سنگین با پلاك عمومی به مراکز معاینه فنی استان كرمان مراجعه کرده اند كه ۵۵ هزارو ۷۴۶ مورد مربوط به ناوگان باربری بوده و ۴ هزار و ۵۲۹ مورد اتوبوس و ۶ هزارو ۵۷۶ مورد مينی بوس بودند.

 سيدعليخانی تعداد مردودی خودرو‌های مراجعه شده را بيش از ۱۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: ۶ هزارو ۱۹۰ دستگاه خودرو پس از اصلاح عیب و نواقص موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده اند که این مهم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۱.۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اينكه ناوگان جاده ای در صورت نداشتن برگ معاينه فنی نمی توانند صورت وضعيت مسافری و بارنامه دريافت كنند، افزود: تردد ایمن و سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای بویژه ناوگان حمل و نقل مسافربری با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می شود و رانندگان نیز به منظور کسب رضایت شهروندان باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با بيان اينكه در هنگام صدور برگ معاينه فنی نيروی شتاب ترمز، بازديد ظاهری، زيربندی، انحراف محور و....مورد بررسی قرار می گيرد، تصريح كرد: رانندگان حرفه ای با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اینکه از سلامت خودروی خود مطلع می‌شوند می‌توانند کمک موثری به شهر‌ها در راستای کاهش آلودگی هـوا داشته باشند.

وی در پايان از شهروندان خواست تا در صورت داشتن شكايت به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ اعلام و يا با شماره ۳۲۶۱۴۷۹۴ -۰۳۴ تماس حاصل نمايند.