شناسهٔ خبر: 92721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی:

پل شهید سلیمانی بهترین پروژه و کار ماندگار سازمان راهداری در شهرستان پلدختر است

نماینده پلدختر 1.jpg پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید بهترین پروژه و کار ماندگار سازمان راهداری در شهرستان پلدختر، هم از نظر کمی و کیفی و هم سرعت اجرا شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: پروژه احداث پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید کار ماندگار سازمان‌راهداری در شهرستان پلدختر است و به عنوان بهترین پروژه هم از نظر کمی و کیفی و هم سرعت اجرا شناخته می‌شود.

وی با قدردانی از نگاه مثبت وزیر راه و شهرسازی در پیگیری پروژه‌های سیل شهرستان پلدختر افزود: با توجه به شرایط خاص پلدختر و خسارات سیل های سال ۹۸ به زیرساخت‌های پلدختر، انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی اعتبارات سیل این شهرستان را جدای از سرجمع اعتبارات شهرستانی ببیند.

کاظمی خواستار اولویت بندی پروژه‌های شهرستان پلدختر از جمله: تسریع در احداث پل‌های برگلان سوخته، پران پرویز، برآفتاب غزال و پیگیری بهسازی و روکش آسفالت تعدادی از راه‌های روستایی و تامین ماشین آلات راهداری مورد نیاز این شهرستان شد.

خسارت ۲۸۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های استان در سال های اخیر

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در این دیدار با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات استانی سیل گفت: از مجموع ۲۸۰۰ میلیارد تومان خسارات سیل به راه‌های استان لرستان، ۱۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به تخریب زیرساخت های شهرستان پلدختر بوده است این در حالی است که کل اعتبارات سیل در سال ۹۸ افزون بر ۲۳۰ میلیارد تومان یعنی ۸درصد خسارات بوده است.

وی افزود: با وجود همه این محدودیت های اعتباری، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد شد و در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، پیمانکاران بخش خصوصی با کمبود نقدینگی مواجه هستند که ضرورت دارد در جلسه ای با حضور استاندار، اولویت بندی پروژه‌های استان در سال ۱۴۰۰ صورت پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور استاندار لرستان و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشتیم مقرر شد استان ۵۰میلیارد تومان در این هفته به راهداری تخصیص دهد و سازمان هم متعهد شد درصورت تامین این اعتبار از سوی استاندار، ۳۸میلیارد تومان در نظر بگیرد که سازمان در این هفته ۷میلیارد تومان ابلاغ نموده اما همچنان منتظر تخصیص سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هستیم.

وی گفت: به‌طور شبانه روزی در تماس با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان، پیگیر تسهیل در پروژه های سیل هستیم و با توجه وزیر راه و شهرسازی از همه ظرفیت ها در این راستا بهره گیری می کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در حال حاضر پیگیر مجوز اجرای ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت در شهرستان پلدختر هستیم که به محض دریافت مجوز، عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: سهم شهرستان پلدختر از ۶۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی طرح ابرار ۱ حدود ۱۶ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن محقق شده است مابقی نیز در حال اجرا است در طرح ابرار۲ نیز سهم خوبی برای این شهرستان در نظر خواهیم گرفت.

در ادامه این جلسه رضاییان فرماندار پلدختر بخشی از دغدغه های این شهرستان در حوزه تجهیزات و ماشین آلات را مطرح نمود، همچنین عارف امرایی معاون راهداری و مصطفی ملکی صادقی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در سخنانی به تشریح وضعیت پروژه‌های این اداره کل در شهرستان پلدختر و موانع و مشکلات و راهکارهای قابل اجرا موجود پرداختند.