شناسهٔ خبر: 92787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با استفاده از تسهیلات بازآفرینی سال گذشته انجام می شود؛

نوسازی ۱۹۸ واحد از بافتهای فرسوده استان ایلام

شهر ایلام.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از نوسازی ۱۹۸ واحد مسکونی استان ایلام با استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با هدف نوسازی بافتهای فرسوده و مقاوم سازی ساختمانها در برابر حوادث طبیعی، تعداد ۱۹۸ واحد ساختمانی با استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری در سال گذشته(۱۳۹۹) در استان ایلام در قالب ۵۸ پروژه احداث شد.

وی ضمن اعلام مبلغ تسهیلات پرداختی سال ۹۹ در مجموع افزون بر  ۷۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت باز آفرینی شهری ایران، خاطر نشان کرد در امسال نیز تا کنون ۷ واحد ساختمانی در قالب ۲ پروژه احداث شده و با استقبال مردم ساکن در محلهای قدیمی و فرسوده قطعاً این روند با نوسازی تعداد واحدهای بیشتری ادامه خواهد یافت.

عبدالله بهادری افزود: ساکنان بافتهای فرسوده استان می توانند از این ظرفیت برای بازسازی واحدهای فرسوده خود اقدام نمایند و در این زمینه در حال حاضر محدودیتی برای معرفی از طرف این اداره کل وجود ندارد.

لازم به ذکر است در استان ایلام نزدیک به ۱۱۶۰ هکتار بافت فرسوده در شهرهای (ایلام، آبدانان، ایوان، دره شهر، ارکواز ملکشاهی، سرابله، مهران، دهلران، چوار، زرنه، لومار، دلگشا، آسمان آباد، بدره) شناسایی شده است.