شناسهٔ خبر: 92800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت گرفت؛

اجرای بيش از ۵۶۰ كيلومتر روكش آسفالت در محورهای استان کرمان

اجرای طرح  سراسری لگه گیری و روکش آسفالت در استان مرکزی معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: بيش از ۵۶۰ كيلومتر روكش آسفالت در محورهای استان طی سال گذشته صورت گرفت.

به گزارش پايگاه وزارت راه و شهرسازی (کرمان) احسان عراقی زاده معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان اظهار داشت: در سال گذشته بيش از ۵۶۰ كيلومتر روكش آسفالت و آسفالت حفاظتی در محورهای شريانی، اصلی و فرعی استان اجرا شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ عمليات اجرايی حدود ۵۳۰ هزار مترمربع درزگيری رويه آسفالت در محورهای مواصلاتی حوزه شمال استان توسط شركت های پيمانكار و  در مواردی هم با استفاده از توان فنی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های تابعه انجام شده است كه اين اقدام تاثير در خور توجهی در به تاخير افتادن تخريب رويه آسفالت راه ها دارد.

عراقی زاده تصريح كرد: در راستای بهسازی روكش آسفالت محورهای برون شهری استان، عمليات لكه گيری ۱۹۰ هزار مترمربع نيز در محورهای شريانی و اصلی با استفاده از توان نيروهای راهداری استان انجام شده است كه به نوبه خود از جمله اقدامات صرفه جويی حوزه راهداری قلمداد می شود.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان طول كل انواع راه های استان كرمان را ۱۸ هزار و ۲۰۶ کیلومتر عنوان كرد و يادآور شد: از اين مجموع ۹ هزار و ۲۶۸ كيلومتر راه های آسفالته، ۸ هزار و ۹۳۸ كيلومتر راه های خاكی، ۲ هزار و ۸۲۳ كيلومتر راه های شريانی، يكهزار و ۷۲۳ كيلومتر بزرگراه و ۵۶ كيلومتر آزادراه است كه اين راه ها با تلاش های شبانه روزی کارکنان سخت كوش حوزه راهداری استان نگهداری می شوند.