شناسهٔ خبر: 92836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان خبر داد؛

 اجرای طرح راهداری محوری به صورت پایلوت در ۷ محور آذربایجان غربی

1620280221885vvor70qu2v5rgdpq9r9g01dtql.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طرح راهداری محوری به صورت پایلوت در ۷ محور استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار داشت: اجرای این طرح با هدف تسریع در پیشبرد طرح های راهداری و هم افزایی و بهره وری بیشتر از نیروهای راهداری است که در مرحله اول در محورهای پرتردد و شریانی اجرا می شود.

 وی افزود: در استان آذربایجان غربی با توجه به طولی بودن محورها، طرح راهداری محوری به صورت پایلوت در ۷ محور استان شامل محورهای شمالی، مرکز و جنوبی استان اجرا خواهد شد. 

شکری گفت: محورهای ارومیه - مهاباد، ارومیه - خوی، خوی - ماکو، میاندوآب - بوکان، میاندوآب - شاهین دژ - تکاب، نقده - پیرانشهر - سردشت و مهاباد – سردشت ۷ محوری است که طرح راهداری محوری در آنها اجرا خواهد شد.

 این مقام مسئول ادامه داد: در هر یک از محورهای یاد شده ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای تابعه در حوزه استحفاظی مربوط به خود و یا به صورت مشارکتی با سایر ادارات شهرستان های همجوار و ذینفع نسبت به عملیات راهداری آن محور اقدام می کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طرح های راهداری محوری شامل ساماندهی تابلو و علائم، ساماندهی گاردریل ها، حذف و کاهش نقاط پر حادثه، لکه گیری، اصلاح شیب شیروانی، ترانشه برداری، پاکسازی و تسطیح حریم، شانه سازی و سایر طرح های مشابه است که با اجرای آنها شاهد افزایش ضریب ایمنی راه ها و کاهش تصادفات خواهیم بود.