شناسهٔ خبر: 92838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

خسارت نزدیک به ۱۵۰ میلیاردی سیل اخیر به راه ها و ابنیه های فنی آذربایجان غربی

1620278025490vvor70qu2v5rgdpq9r9g01dtql.jpg مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اعلام کرد: بارش ها و سیل اخیر نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال به راه ها و ابنیه های فنی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، مهران رسولی مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در پی بارشهای مورخ ۱۱ و  ۱۲ اردیبهشت ماه امسال بروز سیل خساراتی به راه ها و ابنیه فنی شهرستانهای نقده، چایپاره، پیرانشهر و خوی به مبلغ نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال وارد کرد.

وی گفت: در شهرستان نقده سیل باعث آبشستگی شانه و تخریب آسفالت محور روستایی بایزید - شاوله به میزان ۳۰۰ متر شده و در شهرستان پیرانشهر نیز سیلاب باعث خسارت به زیرسازی و روسازی محور روستایی قبه به طول ۲ کیلومتر و خسارت ۱۵ درصدی به یک دستگاه ابنیه فنی واقع در این محور روستایی شد.

 رسولی ادامه داد: خسارت ناشی از سیل در شهرستان خوی شامل آبشستگی شانه و تخریب آسفالت و مسدود شدن دو دستگاه پل در محور سه راهی ایواوغلی - سه راهی مرکان ،خسارت به روسازی راه اصلی خوی – قطور به میزان ۲ کیلومتر و به مقدار ۱۵ درصد و خسارت وارده به دستگاههای لجن کش در زیرگذر سعید آباد و زیرگذر سه راهی نوابی حوزه استحفاظی این شهرستان میشود.

 این مقام مسئول اظهار داشت: در شهرستان چایپاره زیرسازی و روسازی ۱۰ کیلومتر از محور فرعی و روستایی حمزیان خسارت دیده به طوریکه میزان خسارت در بخش زیرسازی ۸۰ درصد و روسازی ۱۰۰ درصد بوده و به دو دستگاه ابنیه فنی در این محور نیز به میزان۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان افزود: راهداران از همان لحظات اولیه سیلاب با حضور در محل اقدامات لازم برای بازسازی و جلوگیری از خسارات بیشتر را انجام دادند و امید است با تلاش شبانه روزی راهداران و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی خسارات بوجود آمده شاهد تسریع در بازسازی و زدودن اثرات ناشی از سیل باشیم.