شناسهٔ خبر: 92928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش میزان حمل بار در راه آهن شمالشرق (۱)

قطار باری حجم بارگیری وتخلیه بار از طریق خطوط ریلی اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) در فروردین ماه امسال نسبت به بازه زمانی سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، فرشاد زادخور مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) با تشريح عملکرد این اداره کل و مقایسه ميزان بارگيری، حمل و تخلیه كالاهاي داخلی و صادراتی در فروردین ماه سال جاری نسبت به بازه زمانی سال گذشته از رشد ۱۲۴ درصدی میزان بارگیری و همچنین افزایش  ۲۹۹ درصدی  تخلیه بار در محدوده استحفاظی این اداره کل خبر داد.

زادخور همچنین افزود: در مقایسه آماری سه ماهه منتهی به سال ۹۹ نسبت به بازه زمانی سال ۹۸در میزان بارگیری رشد ۲۵ درصدی و در تخلیه بار رشد ۲۵۶درصدی را شاهد هستیم که این مقدار رشد شامل بارگیری و تخلیه انواع بار از قبيل زغالسنگ، سیمان، دانه های روغنی، تراورس بتنی، کوپلاژ، بالاست و سایر اقلام است.

یادآور می شود با تلاش شبانه روزی کارکنان اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) و در شرایط کرونایی، روزانه بیش از۸۰ رام قطار مسافری در حال تردد است و با مدیریت سیر قطارها، عملیات بارگیری، تخلیه وحمل انواع محموله های باری نیز بطور همزمان در این مسیر در حال انجام است.