شناسهٔ خبر: 93082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

پل‌های بزرگ لرستان نیمه خردادماه به بهره‌برداری می‌رسند

IMG-20210511-WA0030.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در نیمه خرداد ماه امسال پل‌های شهید سلیمانی، پران پرویز و ۲۵ پل بزرگ دیگر را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در نشست با اصحاب رسانه استان گفت: در سیل‌های سال ۹۸ بیش از ۱۰۰۰کیلومتر راه و ۹۲۳ دستگاه پل و ابنیه فنی راه در استان لرستان تخریب شد که برآورد خسارات مالی آن بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان بود و براساس اعتبارات ابلاغی سال ۹۸، احداث ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۲۸ دستگاه پل به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از سیل ۹۸ تاکنون ۳۸۵کیلومتر روکش آسفالت و روکش حفاظتی چیپ‌سیل در استان اجرا شده است، افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در نیمه خرداد ماه امسال پل‌های شهید سلیمانی، پران پرویز و ۲۵ پل بزرگ دیگر را به بهره‌برداری برسانیم.

شرفی بازگشایی ۸۷۰ راه روستایی مسدود و ۱۳ پل بزرگ در ۴۰ روز را به عنوان کارنامه درخشان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در لرستان عنوان نمود و گفت: در حالی که از مجموع ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبارات سال ۹۸ تنها ۱۵۰میلیارد تومان معادل ۸درصد به استان تخصیص یافته است کارهای بزرگی با امکانات موجود صورت گرفته و همچنان پیگیر جذب اعتبارات و تکمیل پل‌های نیمه‌تمام هستیم.
وی اظهار کرد: سیل ۹۸ آزمون بزرگ سازمان راهداری در استان لرستان بود که با گسیل امکانات استان لرستان و ۱۹ استان معین در کمترین زمان ممکن مسیر برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده هموار شد و جا دارد از توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و روسای پیشین و فعلی سازمان راهداری، راهداران ۱۹ استان معین و همکاران لرستان قدردانی نماییم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از تعریض محور نورآباد _نهاوند خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد سازمان راهداری در اولویت‌بندی توسعه مناطق کمتربرخوردار، طرح تعریض محور نورآباد-نهاوند در دستور کار است و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به ایمن‌سازی محور ازنا-شازند به عنوان یکی از پرخطرترین محورهای استان گفت: فاز اول چهارخطه ازنا_شازند ایمن‌سازی شده و به محض تکمیل فازهای بعدی توسط راه و شهرسازی، عملیات ایمن سازی ادامه می‌یابد.

اصلاح ۲۲ نقطه حادثه خیز  استان در دستورکار امسال

شرفی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان راهداری ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی است، اظهار داشت: در سه سال اخیر ۱۰۴ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شده است که اصلاح ۲۲نقطه در دستور کار امسال قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد با اقدامات راهداری لرستان و بدون ورود هیچ دستگاه دیگری آغاز شد و به پایان رسید به طوری که در سال ۹۷ حدود ۹ کیلومتر از این محور ساماندهی و ایمن‌سازی شد و در حال حاضر ایجاد بلوار در ورودی جنوبی در حال اجراست و تلاش می‌شود ورودی جنوبی در شان مرکز استان ایجاد شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از احداث و بهره برداری ۵ باب راهدارخانه در شهرستان الیگودرز طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: همچنین ساخت ۳ راهدارخانه در الشتر، پلدختر و کوهدشت در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به برخورد قاطع با متجاوزان به حریم راه‌ها گفت: در سال های اخیر با کمک مقام قضایی و دادستان اقدامات خوبی در برخورد با متجاوزان به حریم راه صورت گرفته است اما نیاز است رسانه ها در صیانت از حریم راه‌ها مردم را آگاه کنند.
شرفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ابرار(اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) گفت: در طرح ابرار۱، از مجموع ۶۰ کیلومتر سهمیه استان ۵۷ کیلومتر اجرایی و در طرح ابرار ۲ آمادگی اجرای ۲۹۰ کیلومتر به سازمان راهداری  اعلام شده است با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، عملیات بهسازی و روکش آسفالت این محورها براساس اولویت‌بندی انجام می‌شود.
وی افزود: اولویت اجرای راه‌های روستایی براساس برنامه ششم توسعه با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و لرستان از نظر اعتبارات ساخت راه روستایی در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد که باید پیگیر جذب اعتبارات متناسب با نیاز و شرایط توپوگرافی خاص استان باشیم.

​وجود ۷۸ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت در محورهای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، نصب سامانه‌های هوشمند در آزادراه در حال احداث خرم‌آباد _اراک را جزو برنامه‌های این اداره کل عنوان نمود و اظهار داشت: از مجموع ۷۸ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت در محورهای اصلی لرستان تعداد ۵۱ سامانه فعال است و فعال‌سازی مابقی در امسال در دستور کار قرار دارد.
وی از توزیع ۱۱۷ هزار و ۳۳۹ حلقه لاستیک دولتی بین رانندگان استان از ۱۵ تیرماه ۹۷ تاکنون خبر  داد و گفت: با توجه به آسیب جدی بخش حمل و نقل مسافر در شیوع کرونا، طی سال ۹۹ تاکنون ۵۸۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۳ هزار و ۷۸۴ راننده و شرکت حمل و نقل آسیب‌دیده از کرونا  پرداخت شده است.
شرفی گفت: در قالب تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، آموزش ایمنی به ۶۱۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه و ایمن‌سازی فیزیکی ۲۰ مدرسه در سال ۹۹ انجام شده است.