شناسهٔ خبر: 93100 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کابوس صنعت هوانوردی در دوران کرونا پایان می‌یابد؟

بازگشت آرام صنعت هوانوردی چین به وضعیت پیش از کرونا/ پروازهای داخلی چین دوبرابر شد

کوماک داده‌های منتشر شده از سوی چین نشان می‌دهد که میزان ترددهای هوایی داخلی در این کشور در ماه آوریل، به تعداد مسافرت‌های سال ۲۰۱۹، یعنی پیش از شیوع کرونا نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نظر می‌رسد که با کنترل بحران کرونا در چین، صنعت هوانوردی این کشور رفته رفته در حال بازیابی خود و رسیدن به وضعیت پیش از شیوع کروناست.

آنطور که خبرگزاری «شینهوا» نوشته است، سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری خلق چین روز جمعه گزارش داد که پروازهای داخلی این کشور در ماه آوریل به رقم ۵۱.۰۹ میلیون رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی ۲۰۵/۵ درصد رشد داشته است. این رقم، یک رکورد تازه ماهانه از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی است و ۹۶/۲ درصد تعداد پروازها در ماه آوریل ۲۰۱۹، پیش از آغاز کرونا است.

میزان حمل بار و مرسولات پستی داخلی در چین نیز در این ماه حدود ۶۵۵ هزار تن بوده که نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی ۳۵ درصد رشد داشته است. همچنین حجم کلی مبادلات در این ماه ۹/۲۱ میلیارد تن-کیلومتر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳۲/۸ درصد رشد کرده و ۸۷/۷ درصد حجم مبادلات در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ است.