شناسهٔ خبر: 93132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط راه و شهرسازی استان تهران صورت گرفت؛

صدور ۸۸۵ فقره آرای کمیسیون ماده ۱۲ به مساحت ۵۲۱ هکتار

پرویزی مقدم.jpg معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از صدور ۸۸۵ فقره آرای کمیسیون ماده ۱۲ به مساحت ۵۲۱ هکتار در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، مصطفی پرویزی مقدم گفت: يكي از مهمترين فعاليت های انجام شده در حوزه كمیسيون ماده ۱۲ برنامه ريزی كاهش زمان رسيدگی به پرونده های مطروحه در كميسيون مذکور با صدور ابلاغ ۱۶ نفر عضو از ستاد و شهرستان ها در سطح استان، آموزش و تدوين نحوه تشكيل پرونده به كليه شهرستان ها و گرد آوری تصاوير ماهواره ای و تهيه آرشيو از عكسهای موجود است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۲ معیارش بررسی آثار احیاء و عمران است، کسی که می خواهد به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کند باید مالک  بوده و یا وکالت قانونی از مالک داشته باشد.

پرویزی مقدم افزود: مدارک لازم هویتی و ملکی مالک یا وکیل قانونی ابتدا توسط اداره املاک بررسی می شود و در صورت قابلیت طرح در کمیسیون به این حوزه ارجاع می شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه طبق ماده ۱۲ قانون زمین شهری وظیفه تعیین نوعیت اراضی(بایر،دایر، موات) برعهده کمیسیونی است که در استانها تشکیل می شود، گفت: همچنين خريد عكس های هوايی رقومی و موزائيك شده سال های قبل از تاريخ ۵۸/۴/۵ از سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافيايی كشور از پيشنهادات مورد بررسی در امسال این اداره كل است كه اميدواريم محقق گردد.