شناسهٔ خبر: 93141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هزینه کرد افزون بر۳۰ میلیارد تومان صورت گرفت؛

اتمام و بهره برداری از ۲۰ پروژه بازآفرینی شهری استان اردبیل

بازآفرینی شهر اردبیل  - ارسال عکس رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام و بهره برداری از ۲۰ پروژه بازآفرینی شهری استان با صرف اعتباری افزون بر۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، سولماز آریش رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: حدود ۲۰ پروژه بازآفرینی شهری استان اردبیل با صرف اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات شرکت بازآفرینی ایران تامین و خاتمه یافته و مابقی پروژه ها در دست اجرا است.

وی افزود: همچنین ۱۴ مورد طرح مطالعاتی در محلات و سکونتگاههای غیررسمی در سطح استان انجام شده که ۱۰ مورد این طرح ها نیز به اتمام رسیده است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل پروژه های سرای محله گل مغان، سالن ورزشی ایران آباد و بهسازی معابر گل مغان و ایران آباد را از شاخص ترین پروژه های خاتمه یافته باز آفرینی که در محلات هدف اجرا شده را نام برد.

آریش همچنین پروژه های احداث پارک ملایوسف و احداث کلانتری گل مغان و احداث مدرسه شش کلاسه در حسنعلی دره مشگین شهرو پیاده رو سازی شهرستان مشگین شهر  از مهمترین پروژه های در دست اجرا شمرد.

وی همچنین به تملک های انجام شده اشاره کرد و افزود:  تملک و بازگشایی محله شهیدگاه با هزینه ای افزون بر ۶۵ میلیارد ریال توسط شرکت بازآفرینی شهری انجام  و اخیرا هم خرید خانه مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی با هزینه ۲۵ میلیارد ریال انجام و تحویل میراث فرهنگی شد.

آریش ضرورت توانمند سازی اقتصادی ساکنان را یادآورد شد و بیان کرد: از دیگر برنامه های بازآفرینی که در محلات هدف اجرا شده برگزاری دوره های آموزشی با هدف ارتقا و توانمند سازی ساکنان محلات هدف بوده که در اردبیل و شهرستان های پارس آباد و مشگین شهر با همکاری اداره فنی و حرفه ای انجام شده که از جمله می توان به دوره های آشپزی و الگوسازی برای خواهران و دوره های آموزشی مهارت های بنایی برای برادران اشاره کرد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل درخصوص ساماندهی رودخانه بالیخلو چای اردبیل نیز گفت: این پروژه با همکاری شهرداری در حال اجراست که در امسال به همراه سایر پروژه های بازآفرینی امید است که تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی به برگزاری جلسات ستادبازآفرینی استانی و شهرستانی اشاره و خاطر نشان کرد: ۱۲۴جلسه ستاد بازآفرینی شهری با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد برگزار شده است

وی از تامین قیر رایگان برای شهرداری‌ها همچون سال‌های گذشته خبر داد و گفت: که برای آسفالت کوچه ها و محلات هدف و سکونتگاههای غیر رسمی مبلغ قیر مورد نیاز در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد که در مجموع برای شهرداری های اردبیل و مشگین شهر و پارس آباد و خلخال مبلغ پنج میلیارد و دویست میلیون تومان است.