شناسهٔ خبر: 93155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

انعکاس عملکرد حراست در ادارات بهترین نمود برای اعتماد مردم به آنهاست

مازندران معاون حفاظت پرسنلی دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره حراست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: انعکاس عملکرد حراست در ادارات بهترین نمود برای جلب رضایت و اعتماد مردم نسبت به آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)، معاون حفاظت پرسنلی دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره حراست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: انعکاس عملکرد حراست در ادارات بهترین نمود برای جلب رضایت و اعتماد مردم نسبت به سازمان است.

غلامرضا ضیایی در این مراسم، با اشاره به ویژگی ها و نقش و جایگاه حراست در یک مجموعه، آشنایی به حوزه کاری، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در این حوزه، اطلاع از دستگاه اجرایی، اطلاع رسانی براساس الویت های تعیین شده، ارائه کارنامه عمل و اطلاعات موثر، مفید و به موقع به مدیران را از ویژگی های حراست دانست.

وی با تاکید بر اینکه حراست در یک مجموعه باید شناخت عمیق و دقیق از سازمان داشته باشد، افزود: حراست باید نظارت قوی و هوشمندانه داشته باشد و با آسیب شناسی مناسب در جهت پیشگیری از بروز مشکلات اقدام کند.

 ضیایی تصریح کرد: بخشی از فساد مربوط به درون سازمان و بخشی مربوط به بیرون سازمانی است، کارکنان باید حتما در چارچوب قانون حرکت کنند و از طرفی باید انگیزه های فساد را از بین برد، اگر شرایط و محیط آماده نباشد، قطعا فسادی رخ نمی دهد و در همین راستا حراست باید پیشگیری لازم را داشته باشد.

معاون حفاظت پرسنلی دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: مدیران حراستی سازمان ها و ادارات باید بهترین مشاور برای مدیران کل باشند و تا جایی که می توانند نسبت به ارائه راه حل برای حل مشکلات در مجموعه خود تلاش کرده و راهکارهای خوبی ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز در این آیین وظایف و نگاه حراست را به عنوان یکی از ارکان کارآمد و تاثیر گذار، بسیار حساس و سرنوشت ساز عنوان کرد و اضافه کرد: از آنجایی که هر اداره و سازمانی برای رسیدن به اهداف خود نیاز به سلامت درونی و بیرونی دارند و از طرف دیگر همواره سلامت ادارات و سازمان ها در معرض آلودگی ها و تهدیدهای درونی و نفوذی قرار دارد لذا هر سازمان و اداره ای برای حفظ سلامت و جلوگیری از آلودگی ها و تهدیدها نیاز به سیستمی دارد که هم از نفوذ تهدیدها و آفت ها به تشکیلات جلوگیری کند و هم با شناخت آلودگی ها و آفت ها درونی بتواند سلامت به موقع سازمان را تضمین کند.

عباسعلی نجفی در ادامه سخنان خود قانون، اخلاق و صیانت از نیروی انسانی را نیز از خصیصه های مهم حراست عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ضعف در اجرای وظایف حراست یک سازمان, به ویژه دستگاه های حاکمیتی مساوی است با ایجاد خسارت در آن سازمان، این خسارت گاهی متوجه اماکن, تاسیسات, تجهیزات و اموال می شود و گاهی متوجه سرمایه های انسانی که مهم ترین سرمایه بوده و گاهی متوجه اسناد و اطلاعات دستگاه ها است.

وی اظهار داشت: ديدگاه صيانتی حراست به سالم سازی محيط، كمك می كند و ايجاد فضای سالم و امن باعث رشد انگيزه های كاری می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه تاکید کرد: امروزه حراست به عنوان محکم ترین پشتوانه سلامت جامعه اداری شناخته شود چرا که وظیفه ای اصلی او حفاظت از سلامت سازمان است.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور معاونان و روسای ادارات تابعه و ستادی این اداره کل برگزار شد از زحمات نعمت الله کدیور به عنوان رئیس اداره حراست تشکر و قدردانی و از سوی مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان، مسعود رامی به عنوان رئیس جدید حراست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران معرفی شد.