شناسهٔ خبر: 93169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان مورد تاکید قرار گرفت؛

تسریع در تکمیل قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران

بازدید قطعه اول ایلام مهران توسط مدیر کل استان.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از پروژه های راه سازی قطعه اول ایلام- مهران بر تسریع اجرای این طرح تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران بیشترین حجم عملیات راهسازی را برای ارتقاء به بزرگراه به خود اختصاص داده است، به طوری که در این قطعه که طول آن ۱۱ کیلومتر است ۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است، در این ۶ کیلومتر دو رشته تونل در دست احداث، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ برای اجرای عملیات  لاینینگ(پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل می باشد و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه پیدا می کند و تونل کیلومتر ۵ ایلام- مهران به طول  ۸۶۰ متر که حفاری آن به پایان رسیده و  عملیات کف برداری آن نیز در مراحل پایانی است.

عبدالله بهادری افزود: غیر از احداث این دو تونل در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل های بزرگ و حجم عظیم ترانشه برداری و خاک ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: راه و شهرسازی استان ایلام تلاش خواهد کرد تا اربعین آینده عمده عملیات راه سازی محور ایلام به مهران به اتمام برسد هر چند که در چند نقطه از جمله تکمیل تونل ها و بحث نقاط رانشی و ... نیاز به اعتبار و زمان دارد.