شناسهٔ خبر: 93273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۳۹۹ صورت گرفت؛

تشکیل شورای فرهنگی و کمیته رفاه و پشتیبانی در اداره کل راه و شهرسازی استان قم

شورای فرهنگی قم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال ۱۳۹۹ برای تامین امور رفاهی و ارتقای میزان رضایت مندی کارکنان، کمیته رفاه و پشتیبانی و شورای فرهنگی اداره کل ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، فهیمه فتاحی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه در سال جدید در صدد ارتقای خدمات رفاهی کارکنان هستیم اظهار کرد: منابع انسانی قلب دستگاه یا سازمان محسوب می شود و تکریم آن ها با تامین نیازها و توجه به امور رفاهی و معیشتی نیروی انسانی و ایجاد فضای محترمانه، تعامل محور و توجه به حفظ شان و جایگاه نیروی انسانی در اداره کل، دو استراتژی اصلی این اداره در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی افزود: در سال گذشته برای اولین بار در میان ادارات کل، کمیته رفاه و پشتیبانی با هدف تامین و توزیع مناسب خدمات رفاهی کارکنان تشکیل شد.

فتاحی زاده افزود: این کمیته که متشکل از نیروهای جوان و فعال اداره کل است در طول سال گذشته عملکرد مناسبی از خود نشان داد و خدمات ارزنده ای به کارکنان ارائه کرد.

وی توضیح داد: انعقاد تفاهم نامه با مجموعه رفاهی، تفریحی و فروشگاه های استان از جمله اقدامات این کمیته بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای بهره مندی کارکنان از تسهیلات بانکی، با برخی از بانک های عامل استان قرارداد همکاری امضا شد و در سال جدید این تسهیلات براساس ضوابط و مقررات بانکی به کارکنان پرداخت خواهد شد.

فتاحی زاده اظهار داشت: همچنین با هدف توجه به امور رفاهی کارکنان با تعدادی از فروشگاه های سطح شهر قرارداد منعقد شد و کارکنان با دریافت بن کارت و یا معرفی نامه از اداره می توانند از این فروشگاه های به راحتی خرید کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای توان علمی و عملی کارکنان بر اساس خدمات گسترده اداره کل راه و شهرسازی استان اذعان داشت: همواره به روز رسانی علمی در اولویت برنامه‌های آموزشی این اداره کل قرار داشته است و طی سال گذشته نیز دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان متناسب با شرایط کرونایی برگزار شد.

فتاحی زاده اظهار داشت: بر همین اساس با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و صیانت از سلامت کارکنان، شرکت کنندگان، دوره آموزشی خود را  با رعایت دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی بیشتر در قالب کلاس‌های غیر حضوری سپری کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم به احیای مجدد شورای فرهنگی اداره کل اشاره کرد و افزود: ماهیت فعالیت های این اداره کل امور فنی و تخصصی مرتبط با امور زیربنایی، سیاست گذاری و توسعه عمرانی استان در بخش های راه، مسکن و شهرسازی است که به منظور توجه ویژه به شعاثر مذهبی و ملی و مسائل فرهنگی، اجتماعی، و جایگاه کارمندان شورای فرهنگی این اداره کل در سال گذشته فعال تر شد.

فتاحی زاده هدف اساسی این شورا را ایجاد شادابی و سرزندگی میان کارکنان و ایجاد و تقویت فضای تعامل و تکریم محور در سطح اداره کل دانست.

وی اظهار داشت: از آنجا که رضایت مندی کارکنان تاثیر مستقیمی در عملکرد کاری آنان و رضایت ارباب رجوع دارد، توجه ویژه به امور رفاهی و جایگاه فرهنگی و اجتماعی کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وفاداری آن ها را نسبت به کار و  امور محول بیش از پیش خواهد کرد.

وی گفت: برگزاری و تدارک مراسم های ملی و مذهبی در طول سال و تقدیر و تجلیل از کارکنان متخصص به فراخور مناسبت های مرتبط از جمله اقدامات این شورا در طول سال گذشته بوده است.

فتاحی زاده تصریح کرد: نحوه وکیفیت کار تمامی کارکنان رصد می شود و در صورتی که کارکنان خدمات تخصصی یا عملکرد مازاد بر وظایف سازمانی خود انجام دهند از آن ها تقدیر و تجلیل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: کارکنان علاوه بر تکلیف خدمت رسانی و انجام وظایف خود، دارای حقوقی از جمله احترام و تعلق سازمانی هستند که در این اداره کل این امر به طور جدی و مستمر دنبال می شود.