شناسهٔ خبر: 93286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با بهره برداری از پل‌های بزرگ کنجانچم صورت می پذیرد؛

حذف نقاط پرحادثه در محور ایلام- مهران

پل کیلومتر 55 ایلام- مهران.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از محور ایلام- مهران- پایانه مرزی اعلام کرد: با بهره برداری از پل های بزرگ کنجانچم درمحور ایلام- مهران نقاط پرحادثه این مسیر حذف می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از محور ایلام- مهران- پایانه مرزی از رفع نقاط پر حادثه و گره های ترافیکی خبر داد و اظهار داشت: ۴کیلومتر دیگر از محور ایلام- مهران تا اربعین آینده چهار بانده می شود.

عبدالله بهادری در این بازدید گفت: تعداد سه دستگاه پل عظیم بر روی رودخانه کنجانچم درکیلوتر ۵۵  و ۵۶ در مراحل پایانی احداث قرار دارند، دو دستگاه از این پل ها مربوط به کیلومتر ۵۵ هستند، طول هر کدام از این پلها ۱۰۰ متر با چهار دهنه ۲۵ متری که در مجموع بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بهادری افزود: پل های کیلومتر ۵۵ به جهت اتصال باند برگشت بزرگراه ایلام- مهران در منطقه کنجانچم احداث شده اند که این قطعه به طول ۸ کیلومتر در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در کیلومتر ۵۶ مسیر رفت ایلام- مهران یک پل عظیم دیگر به طول ۱۸۰ متر با هفت دهنه با نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که با بهره برداری از این پل بزرگ چند نقطه پر حادثه و گره ترافیکی  این نقطه حذف خواهد شد.

وی بیان داشت: در قطعه دوم احداث بزرگراه ایلام مهران حد فاصل سه راهی ماربره تا تقاطع صالح آباد که ۱۹ کیلومتر می باشد، ۴ کیلومتر راهسازی باقی مانده که ساخت پلها، خاکبرداری و خاکریزی آن به انجام رسیده و پیمانکار مشغول عملیات روسازی است که تا اربعین امسال این ۴ کیلومتر نیز به بهره برداری می رسد.

لازم به ذکر است مدیرکل راه و شهرسازی استان هچنین در بازدید و جلسه مشترک با اعضای کارویژه مرزی شورای تأمین استان جهت تعیین تکلیف اراضی محدوده میدان اربعین در پایانه مرزی مهران برای تفکیک ورودی و خروجی پایانه های باری و مسافری شرکت و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه کرد.