به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سال ۲۰۰۸، شرکت حملونقل بار هوایی فد-اکس (FedEX) اهدافی را برای کاهش ۲۰ درصدی آلایندگی هواپیماهای خود تا پایان سال ۲۰۲۰ ارائه کرد. اما شیوع کووید ۱۹ و افزایش تقاضا برای انتقال هوایی اقلام پزشکی باعث شد که دستیابی به این اهداف با تاخیر مواجه شود. با این حال، فد-اکس اهداف بلندپروازانهتری را برای دو دهه آتی اتخاذ کرده و بنا دارد در سال ۲۰۴۰ به ارائه خدمات بدون کربن بپردازد.
آنطور که سایت «سیمپل فلایینگ» نوشته است، چند ماه پیش، فد-اکس اهداف محیط زیستی خود برای سال ۲۰۴۰ را که شامل سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری برای برقیسازی وسایل نقلیه، استفاده از منابع پایدار انرژی و جذب کربن ارائه کرد. اما فعالیت بیش از اندازه این غول صنعت حملونقل در دوران کرونا باعث شد که اهداف محیط زیستی این شرکت در سال ۲۰۲۰ محقق نشود.
این شرکت قصد داشت بخشی از هواپیماهای قدیمیتر خود، که آلایندگی بالایی دارند را با هواپیماهای نو جایگزین کند، اما افزایش تقاضای حمل بار هوایی در دوران کرونا باعث شد که این شرکت ناچار شود ۱۲ هواپیمایی را که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۰ بازنشسته کند، همچنان در خدمت نگاه دارد. این بحران همچنین باعث شد که این شرکت پروژههای مرتبط با سوخت پاک خود را متوقف و بر حمل ایمن و سریع محمولهها تمرکز کند. بنابراین به نظر میرسد که کرونا، به غیر از جان انسانها و شیوه زندگی اجتماعی، به محیط زیست نیز صدمه زده است.