شناسهٔ خبر: 93388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

افزایش ایمنی تردد در محور جوانرود-ثلاث باباجانی با احداث تونل سیاه طاهر

بازدید احداث تونل دوم حیران - آستارا مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بالا رفتن امنیت تردد در محور جوانرود-ثلاث باباجانی با احداث تونل در مسیر گردنه سیاه طاهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، مسعود شریفی گفت: پس از مطالعات صورت گرفته به منظور کاهش سوانح جاده ای در محور ترانزیتی جوانرود-ثلاث باباجانی که نقش بسیار مهمی در مراودات تجاری با کشور همسایه(عراق) از مرز شیخ صالح را داشته و با توجه به اینکه تنها راه ایمن مواصلاتی منطقه به شمار می رود، احداث تونل گردنه سیاه طاهر در دستور کار قرار گرفت.

شریفی افزود: بطور حتم حفر تونل در برآوردها، هزینه ای به مراتب کمتر از تعریض مسیر را به همراه خواهد داشت و همین موضوع، عملیات اجرایی تونل را در اواخر سال ۹۸ به طول ۱۰۸۰ متر در پی داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، شیب زیاد، سخت‌گذر بودن مسیر، همچنین پوشش گیاهی و توپوگرافی خشن منطقه را از موارد مشکل ساز انجام پروژه مخصوصا در ایام پربارش و سرد سال معرفی کرد.

گفتنی است برآورد اجرای طرح ۵۸ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر با هزینه ای افزون بر ۲۳ میلیارد تومان بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: در صورت تامین و تزریق به موقع اعتبار در پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اتمام پروژه را شاهد هستیم، این در حالی است که طبق برنامه زمان‌بندی قرار است تا ۹۰ روز آینده انجام حفاری به پایان برسد.