شناسهٔ خبر: 93494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افزایش ۵ برابری طول بزرگراه‌های کهگیلویه وبویراحمد در هشت سال اخیر

جاده سازی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طول بزرگراه‌های این استان امسال نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید پنج برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: در حالی که در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تنها ۵۰ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت هم اکنون ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجرایی شدن طرح احداث بزرگراه بابامیدان،گچساران - بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برجسته ترین طرح بزرگ راهی دولت تدبیر و امید در این استان است.

وی بزرگراه بابامیدان گچساران به بهبهان را ابرپروژه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: این جاده ۴۵ کیلومتری از محل فلکه نرگسی شهر دوگنبدان تا پل خیرآباد احداث شده است.

پژمان نیک اقبالی ابراز داشت: ۱۸۷ پل به طول چهار هزار و۲۷۴، یک میلیون و ۷۵۰هزار متر مکعب خاکبرداری،۱۶ دوربرگردان،هشت هزار و۳۰۰ متر مربع دیوار حائل،۲۲۱ تن آسفالت و بیش از ۲۰متر گاردریل از بخش‌های مهم عملیات اجرایی این طرح است.

وی ادامه داد: تا کنون یکهزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این جاده هزینه شده است.

نیک اقبالی با اشاره به ۲ قطعه دیگر از این بزرگراه در مسیر گچساران به باشت، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای بزرگراه بابامیدان، گچساران به بابامیدان هزینه شده است.

وی تاکید کرد:۱۰۷ کیلومتر از این طرح ملی و جاده ترانزیتی در کهگیلویه و بویراحمد و بقیه در استان های فارس و خوزستان قرار دارد

نیک اقبالی ابراز داشت: عملیات اجرایی بزرگراه بابامیدان گچساران به بهبهان در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: احداث بزرگراه یاسوج به شیراز با ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از دیگر طرح‌های شاخص بزرگراهی دولت تدبیر و امید در استان بوده است.

نیک اقبالی بیان کرد: اگرچه برای تحقق حمل و نقل آسان نیاز به ساخت بزرگراه‌های جدید و تکمیل طرح‌های در دست ساخت است اما انقلابی در توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای استان شروع شده که امید می‌رود با ادامه این روند در سال‌های آینده شاهد فراهم شدن زیرساخت‌های حمل و نقل آسان در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.