شناسهٔ خبر: 93697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان:

پیشرفت مطلوب در لاینینگ تونل کبیرکوه(ایلام)

بازدید مدیرکل ایلام از تونل کبیرکوه (1).JPG مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام ضمن بازدید ازاجرای لاینینگ(پوشش بتونی) تونل کبیر کوه بر لزوم تداوم بدون وقفه و کیفیت اجرای این مرحله تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از تونل کبیرکوه گفت: تکمیل این طرح با حذف گردنه های سخت گذر کبیرکوه ارتباط بین شهرستان دره شهر با شهرستان های آبدانان و دهلران را تسهیل خواهد کرد.

عبدالله بهادری در مورد مراحل اجرای این پروژه اظهار داشت: طول تونل اصلی کبیر کوه ۴۷۵۰ متر که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و  هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ(پوشش بتونی سقف و دیوارها) می باشد که ۴۰۰ متر از لاینینگ نیز در حال حاضر انجام گرفته است.

وی افزود: از سمت شهرستان دره شهر برای دسترسی به تونل اصلی کبیر کوه ۶ و نیم کیلومتر جاده سازی در حال انجام است، در این ۶ و نیم کیلومتر چند دستگاه تونل جمعاً به طول ۱۸۵۰ متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکاردراین قسمت مشغول عملیات خاکبرداری و اجرای روسازی و تحکیمات و آماده سازی لاینینگ تونل ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطر نشان کرد: این طرح یکی از پروژه های بزرگ در سطح کشور است که در کوتاه مدت با حذف گردنه های سخت گذر کبیرکوه، ارتباط بین شهرستان دره شهر با شهرستان های آبدانان و دهلران را تسهیل خواهد کرد، در آینده با تکمیل سایر طرح های راه سازی استان ایلام نقش مهمی در ارتباط بین استان های کرمانشاه و لرستان با استان خوزستان و کشور عراق خواهد داشت.