شناسهٔ خبر: 93841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو ماهه امسال صورت پذیرفت؛

انجام خط‌ ‌کشی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

خط کشی - خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از خط‌کشی ۳۰۰ کیلومتر از مسیرهای این استان با استفاده از توان اکیپ امانی اداره ایمنی راه و حریم این اداره کل در امسال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: خط کشی راه‌ها از علائم ایمنی محسوب شده که به منظور افزایش ایمنی مسیرها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده به‌ویژه در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می‌شود.

 جلال زاده ادامه داد: اجرای روشنایی نقطه ای در  محل ۳۲ تقاطع همسطح پر تصادف، ساخت ۱۰۷مترمربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار و نصب تعداد ۱۱۷۰علائم، تابلو و تجهیزات ایمنی در مسیرهای ارتباطی از دیگر اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ابتدای امسال است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه‌بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر خواهد بود.

جلال زاده تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاد ای ۶۳ نقطه  پرتصادف و دارای تصادف جدید در استان شناسایی که پس از تایید در کمیسیون مربوطه کشوری عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: پیش از این در استان ۳۱ نقطه مصوب داشتیم که با توجه به اعتبارات برای رفع آنها اقدام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه از این تعداد۱۲ نقطه حادثه‌خیز رفع شده است خاطر نشان کرد: ۶نقطه حادثه‌خیز دیگر را در دست اقدام داریم که ان شالله تاپایان سال در صورت تامین اعتبار لازم رفع خواهد شد.