شناسهٔ خبر: 93884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفت؛

تشکیل کمیسیون ماده۱۴ برای نخستین بار در استان قزوین

علیرضا معیری پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان قزوین از تشکیل کمیسیون ماده ۱۴ ویژه رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای استان قزوین از تشکیل کمیسیون ماده ۱۴ ویژه رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری برای نخستین بار در استان خبر داد.

معیری‌پور افزود: این کمیسیون در کنار کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ که به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی می کند، به منظور بررسی و رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون ماده ۱۴ در برخورد با دسته‌ای از رانندگانی که بدون داشتن کارت هوشمند در حوزه برون شهری فعالیت می‌کنند و به دلیل نداشتن کارت هوشمند امکان رسیدگی به تخلفاتشان در کمیسیون ماده ۱۱ وجود ندارد فعالیت خواهد کرد.

معیری پور ادامه داد: همچنین در این کمیسیون به تخلفات مالکان آن دسته از ناوگان حمل و نقل که رانندگانشان کارت هوشمند دارند اما با انجام تخلفاتی چون عدم ارایه اسناد و مدارک و یا حمل بار اضافه قوانین را رعایت نمی کنند نیز رسیدگی می شود.

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در برخورد با تخلفات این گروه از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای قانونگذار این اجازه را داده که برحسب نوع و دفعات و تکرار تخلف، کارت هوشمند ناوگان آنها تا یک سال غیرفعال شود.

معیری‌پور افزود: در نخستین جلسه این کمیسیون که قرار است از این پس نیز به طور مستمر برگزار شود به تخلفات ۳۰ مالک ناوگان رسیدگی و پس از بررسی اسناد و مدارک و استماع دفاعیات مالکان، متناسب با تخلف انجام شده برای آنها رای صادر شد.