شناسهٔ خبر: 93914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۲۲ سامانه نظارت تصویری در محورهای خراسان جنوبی

دوربین های جاده ای رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۲۲ سامانه نظارت تصویری در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، هادی بهمنی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۲۲ سامانه نظارت تصویری در محورهای استان خبر داد و اظهار داشت: در۶محور استان راه اندازی سامانه های نظارت تصویری مورد نیاز است که انتظار می رود با تامین و تخصیص اعتبار لازم خریداری و نصب شوند.

بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه سامانه نظارت تصویری
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نصب و راه‌اندازی هر یک از این سامانه‌ها به بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: اطلاعات به دست آمده از سامانه دوربین‌های نظارت تصویری تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک و رفع مشکلات احتمالی محورهای مواصلاتی دارد و تصاویر آنلاین به منظور بهره‌برداری به موقع در اختیار پلیس‌راه، اداره کل مدیریت بحران نیز قرار می‌گیرد.
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: هم‌اکنون ۶۰ ایستگاه  ثبت تخلف فعال در استان وجود دارد .
وی  در خصوص توسعه سامانه تردد شمار در استان به عنوان یکی دیگر از سامانه‌های هوشمند در انجام فعالیت‌های راهداری نیز گفت: در حال حاضر ۷۸ محور استان به سامانه تردد شمار مجهز هستند.
وی تخریب و سرقت دستگاه‌های تردد شمار و ثبت تخلف را از مشکلاتی دانست که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با افزایش گشت زنی‌ها، استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی و فرهنگ‌سازی سعی دارد، آن را رفع کند.
وی با بیان اینکه تحلیل و به‌کارگیری اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های تردد شمار و ثبت تخلف و دیگر سامانه‌های هوشمند راهداری می‌تواند به امنیت سفر و ارائه اطلاعات صحیح و بروز به کاربران جاده‌ای منجر شود.