شناسهٔ خبر: 93952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

نگهداری از ۱۷۸۰۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی نیازمند اعتبارات ویژه است

قیاسی2.jpg مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری در بازدید از راه‌های لرستان گفت: درمجموع بیش از ۱۷۸ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که نگه‌داری از آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، فیروز قیاسی مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان لرستان از وجود ۱۷۸ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان راه، ۱۴۱ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی است که نگهداری از این میزان راه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی افزود: از مجموع راه های روستایی کشور ۱۱۱ هزار کیلومتر آسفالته، ۳۰ هزار کیلومتر شوسه و خاکی است که سهم استان لرستان از راه های روستایی شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالته است.

مدیرکل دفتر نگه‌داری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ضریب برخورداری استان از راه روستایی آسفالته ۷۰درصد است، گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال گذشته و امسال در استان اجرایی شده است، امید می‌رود این ضریب به ۸۰درصد ارتقا یابد.

وی گفت: طول راه‌های فرعی استان نیز ۵۷۰ کیلومتر است و در سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در این محورها صورت گرفته، که جا دارد از مجموعه استان قدردانی کنیم.

عملکرد لرستان در بازسازی های پس از سیل ۹۸ فوق‌العاده بود

قیاسی با قدردانی از عملکرد راهداری لرستان در بازسازی راه‌های آسیب‌دیده از سیل سال ۹۸ به‌ویژه محور خرم‌آباد_پلدختر خاطرنشان کرد: اجرای ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی و ساخت ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی به‌ویژه پل شهید سلیمانی، کار بزرگی است و انصافا عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در سیل و بازسازی پس از سیل ۹۸ فوق‌العاده بوده و جای تقدیر دارد.

۱۰۰کیلومتر روکش حفاظتی اسلای‌سیل و چیپ‌سیل در لرستان اجرا می‌شود

وی گفت: با توجه به تجربه موفق لرستان در اجرای چیپ‌سیل، امسال۱۰۰کیلومتر روکش حفاظتی اسلای‌سیل و چیپ‌سیل در این استان اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر نگه‌داری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حذف نقاط پرتصادف در محورهای فرعی و روستایی لرستان خبر داد.

وی در این سفر همراه با عباس شرفی مدیرکل و عارف امرایی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و تقل جاده‌ای لرستان از روکش آسفالت و حذف نقاط حادثه‌خیز محورهای فرعی و روستایی شهرستان‌های بروجرد، دورود، خرم‌آباد، چگنی و پلدختر و پروژه‌های بازسازی سیل ازجمله تعریض محور خرم‌آباد_ پلدختر، پل‌های شهید سلیمانی و پران‌پرویز و محور فرعی پلدختر_دهلیج بازدید کرذ.