شناسهٔ خبر: 94053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت؛

بررسی وضعیت عملیات اجرایی تونل دوم آزادی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه

بازدید کدخدا زاده از تونل دوم آزادی ایلام (2).JPG معاون ساخت وتوسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از عملیات اجرایی تونل دوم آزادی محور ایلام- حمیل- کرمانشاه اعلام کرد: تا کنون ۲۴ کیلومتر این مسیر چهارخطه شده و ۹کیلومتر دیگر نیز دردست اقدام برای چهارخطه شدن هست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(ایلام)، محمدرضاکدخدازاده معاون ساخت وتوسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از عملیات اجرایی تونل دوم آزادی محور ایلام- حمیل- کرمانشاه اعلام کرد: طول محور ایلام به حمیل ۷۸ کیلومتر که تا کنون ۲۴ کیلومتر این مسیر چهارخطه شده و ۹کیلومتر دیگر نیز دردست اقدام برای چهارخطه شدن هست.

وی افزود: ۱۴ کیلومتر دیگر این مسیر نیز درحال اجرای مناقصه برای ارتقا به چهارخطه شدن و ۳۱ کیلومتر باقیمانده نیز درحال مطالعه برای ارتقا به مسیر چهار خطه است.

معاون ساخت وتوسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: در ادامه این مسیر در استان کرمانشاه ۱۲۰ کیلومتر آزاد راه(حمیل- کرمانشاه- بیستون) در دست احداث می باشد که قطعه با احداث این آزاد راه، مسیر ارتباطی با کشور عراق و عتبات عالیات هموار خواهد شد.

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید گفت: با توجه به چهار خطه شدن ورودی و خروجی تونل آزادی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه، تونل دوم آزادی می بایست اجرایی می شد تا شاهد گره ترافیکی در این محور نباشیم، که خوشبختانه عملیات اجرایی اين تونل در ارتفاع پايين تر از تونل موجود به طول ۳۲۰۰ متر از سمت ایلام اجرایی شده و به زودی عملیات حفاری از سمت مقابل نیز آغاز می شود.

بهادری خاطر نشان کرد: احداث تونل دوم آزادی باعث حذف گردنه های منطقه در مسير رفت و تسهیل تردد و کاهش مصرف سوخت خواهدشد.

وی از محور ایلام- ایوان – کرمانشاه نیز به عنوان محور موازی دیگر در مسیر عتبات عالیات یاد کرد و افزود: با تکمیل تونل قلاجه این محور نیز از اهمیت بالایی برای تردد به استان ایلام و مرز بین المللی مهران برخوردار است و برای این مهم برنامه توسعه این مسیر نیز در چند نقطه نظیر احداث کنارگذر شهر ایوان وکنارگذرجنوب شرقی ایلام(به سمت محور ایلام- مهران) درحال اجرا است و در آینده نیز نقاط دیگری از این محور ارتقا خواهد یافت.