شناسهٔ خبر: 94130 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آسمان صاف و آفتابی و جوی پایدار در اکثر استان ها/افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور

دماوند- آسمان- نیمه ابری- هوا- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آسمان صاف و آفتابی و جوی پایدار در اکثر استان ها از روند تدریجی افزایش دما طی روزهای آتی در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۰ خرداد و روزهای آتی، توضیح داد.

وی با بیان این مطلب که برای چند روز آینده در بیشتر استان ها، آسمانی صاف و جوی پایدار پیش‌بینی شده است از روند کند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

گودرزی ادامه داد: امروز پنجشنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و بخش هایی از شمال غرب کشور انتظار بارش های پراکنده داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در جنوب کشور با وجود جریانات جنوبی برای امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان برای بعدازظهر و شب رگبار باران، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می دهد.

وی اضافه کرد: وزش بادهای شدید از امروز تا چند روز آینده در نوار شرقی کشور و به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل رخ می دهد که سبب کاهش دید در این مناطق می شود.

گودرزی اشاره کرد: در ایلام، خوزستان و بوشهر برای امروز و فردا وزش بادهای شدید توام با گردوخاک داریم که با کاهش دید همراه خواهد بود و رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: آب های جنوب کشور برای سه روز آینده مواج و متلاطم پیش بینی شده که صیادان باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز صاف همراه با گاهی افزایش باد خواهد بود و بیشینه دما برای پایتخت ۳۶ درجه پیش بینی می شود.