شناسهٔ خبر: 94166 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گام های آخر راه آهن بستان‌آباد - تبریز در ایستگاه خاوران

164530477.jpg مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قطعه دوم طرح ۲ خطه کردن راه‌آهن میانه - تبریز در حدفاصل شهرستان بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران در جنوب‌شرق تبریز به طول ۴۲ کیلومتر مراحل آخر را سپری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان‌شرقی)، ابوالقاسم سلطانی در بازدید از قطعه دوم طرح ۲ خطه کردن راه‌آهن میانه - تبریز اظهار داشت:  این طرح حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود: اکنون قطعه دوم این طرح به طول ۴۲ کیلومتر در حدفاصل شهر بستان آباد تا ایستگاه خاوران در مراحل پایانی است و بهره برداری از آن می تواند آرزوی سفر کوتاه و راحت به تهران از تبریز را محقق کند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح ۲ خطه کردن راه آهن میانه - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و ترکیه از طریق مرز رازی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.