شناسهٔ خبر: 9419 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

افزايش ۱.۲ درصدی ترانزيت کالا در بهار ۹۴/ شتاب سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل

خط کشی جاده یکپارچه سازی مراکز معاینه فنی تا پایان شهریور، افزايش ۱.۲ درصدی ترانزيت کالا در بهار ۹۴ ٬ انتصاب مدیركل دفتر نگهداری، بهره‌برداری و ایمنی راه روستایی و خدمات ‌رسانی ۱۳۶۴ اكيپ راهداری و ۱۲ هزار و ۹۰۰ راهدار در دور دوم سفرهای تابستانی از جمله اخبار مهم در حوزه جاده ای در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رویدادهای مهم در حوزه‌ حمل و نقل جاده ای در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

حذف نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها از اولویت‌های دولت است

اسحاق جهانگیری در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های

توسعه حمل ونقل ریلی از مهمترین بخشهای برنامه ششم توسعه است

گزارش میان کار طراحی قطعه سوم آزادراه تهران-شمال نیز از سوی مهندسان مشاوری که مشغول کار در این پروژه بودند برای بررسی و تصمیم‌گیری تا هفته آینده یعنی پایان ماه مبارک رمضان تحویل می‌شود.

علی نورزاد  مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل

از ابتدای سال جاری نوید توافقات، سرمایه‌گذاران خارجی را برای مشارکت در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ترغیب کرده بود که با این توافق بزرگ قطعا این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

توجه بیشتر به توسعه کریدورهای بین المللی و ترانزیتی از دیگر اقدامات مهم فردای پس از توافق در عرصه زیرساخت های حمل و نقل است

بيش از ۳ ميليون و ۳۷۴ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمينی و آبی كشور در ۳ ماهه ابتدای سال ۹۴ ترانزيت شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۲ درصد افزايش يافته است.

محمدجواد عطرچيان مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي

 ایران نگران كاهش امنيت در جاده‌هاي افغانستان به ويژه در جاده گمرك اسلام‌قلعه – شهر هرات است و از سفیر این کشور خواستار اتخاذ اقدامات و تدابير لازم از جمله برقراري اسكورت براي ناوگان ايراني و همچنين افزايش نيروهاي پليس در منطقه يادشده شد.

بازسازی جاده سومار از اولویت‌‌های کاری سازمان راهداری است

داود کشاورزیان ریس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

اعتبار مورد نياز برای اجرای پروژه گیلانغرب تأمین می شود

کلانشهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز و البرز برای صدور معاینه فنی مستقل عمل می‌کنند که تا پایان شهریور مراکز معاینه فنی یکپارچه سازی می شوند

مهدی یدی همدانی مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور

حدود ۵۰ درصد از گواهی‌های معاینه فنی کشور در6 کلانشهر صادرمی شود

ایران بیشترین ناوگان گازسوز را در جهان دارد اما ساختاری برای بازرسی از خودروهای گازسوز وجود ندارد

 ۳.۷ میلیون خودرو دوگانه ‌سوز در کشور است

طرح اورژانس ملی و طرح توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل از برنامه های نیازمند حمایت دولت در ارتقاء ایمنی راه ها است

عباس آخوندی

هزینه خسارات جانی و مالی در جاده‌ها ۷ درصد تولید ناخالص داخلی است

محمدمهدی بلوردی با حکم وزیر راه و شهرسازی به مدیركلی دفتر نگهداری، بهره‌برداری و ایمنی راه روستایی منصوب شد

برای تسهیل تجارت باید عرضه تمام خدمات پشتیانی مانند پارکینگ، پمپ بنزین و انبارداری در مرزها مورد توجه باشد

مسافران در مرزها برای جابجایی از اتوبوس پیاده می‌شوند که این سرگردانی مسافران را در پی دارد که باید بر طرف شود بنابراین باید برای ساماندهی مسافران در پایانه‌های مرزی اقدامی انجام شود

​همزمان با پايان ماه مبارك رمضان و تعطيلات روزهای پايانی اين ماه با آغاز سفرهای تابستانی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده خدمت رسانی به مردم است.

ناصر رزاق‌ منش مديركل روابط‌عمومي سازمان راهداری

در تابستاني سال‌جاري تعداد ۱۳۶۴ اكيپ راهداري با به كارگيري ۱۲ هزار و ۹۰۰ نيروي راهدار و با استفاده از ۷۵۰۰ دستگاه ماشين‌آلات راهداري در محورهاي مواصلاتي سراسر كشور در كنار و همراه مسافران حضور خواهند داشت تا در صورت ضرورت و احياناً نياز به عمليات راهداري وارد عمل شود.

امسال سازمان راهداري وحمل ونقل جاده اي بصورت متمركز در قالب يك قرارداد در سراسر شريان‌هاي حياتي كشور دوربين هاي كنترل سرعت را نصب خواهد کرد كه استان تهران در اين طرح بصورت ويژه ديده شده و انشاالله به نظر مي رسد از شهريور ماه كار آغاز شود.

حميد رضا شهركی ثانوی مدیركل حمل‌ونقل و پايانه‌های استان تهران

با افزايش دو لاين به سامانه دريافت الكترونيكي (ETC) در عوارضي  تهران – قم  انشاالله در سفرهای تابستانی شاهد ترافيك روان تري در  محل اين عوارضي خواهیم بود.

تيم نظارت بر خدمات مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين برون شهري و تيم نظارت بر مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي به شكل مضاعفي در ايام سفرهاي تابستاني به بازديدهاي سرزده اقدام می‌کنند .

حین سفرهای تابستانی گزارش موارد تخلف با اولويت در كميسيون‌های رسيدگي به تخلفات بررسی و برخورد عاجل با رانندگان و شركت‌های متخلف صورت می‌گیرد.

 

 

 

نظر شما