شناسهٔ خبر: 94226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۵۰ کیلومتر از جاده های شهرستان کوثر

خط کشی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوثر از تجدید خط کشی ۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،یوسف فریادی حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و گفت: در ۲ ماه گذشته با تلاش اکیپ های راهداری و اخذ دستور قضائی ۶ مورد تجاوز به حریم راه ها قلع و قمع شد.

عضو شورای اداری شهرستان کوثر ارتقای ایمنی محورها را از جمله برنامه های مهم راهداری عنوان کرد و افزود: ۴۸ هزار مترمربع ریزش برداری و سبک سازی ترانشه، تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی حریم راهها انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر لق گیری سنگ های سست از ترانشه هادر محورهای اردبیل سرچم و گیوی آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۶۲۰ نفر ساعت ، پاکسازی کانال های طرفین جاده های روستایی به تعداد ۲۶ مورد به طول مجموع ۱۵۰کیلومتر، تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ راه های شنی و خاکی به تعداد ۳۵روستا به طول مجموع ۱۳۵کیلومتر، ۳ هزارو ۷۴۰ عدد شستشوی علائم، تعمیر ، بازسازی و نصب تابلو و علائم را ازدیگر اقدامات ۲ ماه راهداران شهرستان کوثر برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری  ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی را بر عهده دارد که از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۳۰کیلومتر نیز راه شوسه و خاکی است.