شناسهٔ خبر: 94240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای درحال انجام است؛

۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت اولین نمازخانه بین راهی کشور

نمازخانه.jpg به منظور تحقق توسعه مراکز عبادی و رفاهی و خدمت رسانی به کاربران جاده ای، نمازخانه بین راهی (شماره ۱) کشور در شهرستان قائن و در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۱۰ متر مربع توسط سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال احداث است.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، حسین حدادزادگان مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در بازدید از عملیات اجرایی نمازخانه های بین راهی خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح و نماد احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به برکت نام امیرالمومنین(ع) (عدد ۱۱۰به حساب حروف ابجد مطابق نام علی (ع)) به صورت واحد تهیه شده است که بر همین اساس نمازخانه بین راهی (شماره ۱) کشور در شهرستان قائن و در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۱۰ متر مربع توسط سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال احداث است. 
 حدادزادگان در ادامه بیان کرد: نمازخانه های بین راهی با بهره گیری از الگوها و نماد های معماری ایرانی اسلامی طراحی شده و عملیات اجرایی ۲ باب از این ۱۱۰ نمازخانه ها به صورت پایلوت در خراسان جنوبی در سفر وزیر راه و شهرسازی در دهه فجر سال گذشته آغاز شد.
وی با اشاره به احداث این گونه نمازخانه و سرویس بهداشتی بین‌راهی در کشور گفت: پروژه احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی بین‌راهی در محورهای شریانی کم‌تر برخوردار کشور در دستور کار سازمان قرار گرفته که در این مجتمع‌ها به جهت رفاه حال مسافران گرامی، علاوه بر نمازخانه، سرویس بهداشتی، وضوخانه، فروشگاه، فضای پارکینگ، برج نوری و راه‌های دسترسی نیز پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: دو نمازخانه بین راهی استان در محور قاین-بیرجند و طبس-اصفهان واقع شده که نمازخانه قاین-بیرجند (گردنه خونیک) با پیشرفت حدود ۹۵ درصدی در حال اجرا است و برای تسریع در روند اجرایی و تکمیل آن همه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
 از ویژگی های بارز این پروژه می توان به اجرای نمای واحد در کل کشور، بهره گیری از الگوها و نماد های معماری ایرانی اسلامی و تلاش در جهت اجرای هرچه سریع تر آن اشاره کرد.
وی تصریح کرد: پروژه  دو باب نمازخانه های بین راهی در استان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال درحال اجراست.
 حدادزادگان از روند احداث نمازخانه های استان و قرارگاه فرمانده پلیس راه استان، ساختمان در حال احداث راهدارخانه مرکزی بازدید و سپس در جلسه ای با اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی راهکارها و نقطه نظرات اجرایی در تسریع اتمام عملیات ساخت بیان شد.