شناسهٔ خبر: 94334 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر محمد اسلامی به سوریه

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر گسترش همکاری اقتصادی ایران و سوریه

وزیر هواپیما وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و سوریه توسعه همکاری‌های دوجانبه را به ویژه در زمینه سازندگی و توسعه عمرانی در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از تصمیم تهران و دمشق برای گسترش همکاری‌های اقتصادی خبر داد و گفت: با اتکای بر امنیت و استقراری که در مرحله پسابحران در سوریه بوجود آمده است، دو کشور توسعه همکاری‌های دوجانبه را به ویژه در زمینه سازندگی و توسعه عمرانی در دستور کار خود قرار داده اند و با اراده‌ای مضاعف این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: ما همه مولفه‌ها و عواملی را که می‌تواند ظرفیت‌ها را به خدمت بگیرد تا همکاری‌ها در مرحله بازسازی سوریه کارآمدی خود را پیدا کند، در دستور کار خودمان قرار دادیم.

محمد اسلامی تاکید کرد: بر این باوریم که باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه صنعتی و توسعه عمرانی بهره بگیریم تا با توجه به هماهنگی‌هایی که در حوزه‌های مالی و حمل و نقل بوجود آمده، بتوانیم طرح‌های مشترک را پیش ببریم.

وزیر راه و  شهرسازی کشورمان شامگاه سه شنبه در راس هیات ارشد اقتصادی و با استقبال سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه وارد دمشق شد.

قرار است، محمد اسلامی در این سفر ۴ روزه، با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه و برخی مقامات این کشور از جمله وزیران اقتصاد، تجارت داخلی، مسکن و حمل و نقل دیدار و گفت و گو کند.