شناسهٔ خبر: 94346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازهای شهری جبران‌ناپذیر است

شهردار مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با شهردار ارومیه گفت: برای ارتقای کیفیت زندگی شهری باید مانع گسترش تراکم‌های غیر مجاز و بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازها شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با مجید آقازاده شهردار ارومیه گفت: برای ارتقای کیفیت زندگی شهری باید مانع گسترش تراکم‌های غیر مجاز و بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازها شد.  

حمزه‌لو ادامه داد: غفلت از ضوابط و مقررات شهری فضای شهری را با مشکل مواجه می سازد.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی توسعه شهر در طرح جامع شهر تدوین می‌شود، افزود: در طرح‌ جامع شهر ارومیه نه تنها بافت شهر بلکه توسعه منطقه نیز مطالعه شده و افزون بر سیستم کاربرد اراضی، شبکه ارتباطی، زیرساخت‌ها و دیگر عناصر شهری مورد توجه است.

 آقازاده شهردار ارومیه نیز در این دیدار، رعایت انضباط شهری را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت: مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در سازماندهی ساخت و سازهای شهری نقش بسزایی ایفا می‌کند و تعامل و همکاری در این عرصه مسیر توسعه آینده شهر را هموار می‌کند.

گسترش همکاری مدیریت شهری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، بازنگری ساختار شهر، تبیین گرایش‌های توسعه و گسترش رفاه عمومی و نیز سرعت بخشی به برنامه بازآفرینی شهری در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیررسمی از مهمترین موارد مطرح شده در این دیدار بود.