شناسهٔ خبر: 94450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خبر داد؛

احداث بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در اردبیل

جلسه شورای مسکن استان اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۲ هزار و ۵۳۴ واحد مسکن اقدام ملی برای متقاضیان در شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: بعد از بررسی و احصای نفرات واجد شرایط و متعهد به پرداخت مبلغ اولیه تعداد ۲ هزار و ۵۳۴ نفر در اولویت واگذاری مسکن اقدام ملی قرار گرفته‌اند که امیدواریم با پرداخت به موقع قسط دوم آورده ساخت مسکن اقدام ملی سرعت بیشتری بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است به تناسب پیشرفت پروژه متقاضیان واریزی خود را انجام دهند تا در موعد مقرر واحدها با اولویت متقاضیانی که سر موعد مبالغ را پرداخت کنند واگذاری‌ها انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: چنانچه متقاضیان به موقع مبالغ آورده خود را در سه الی چهار قسط پرداخت نکنند قطعا اسامی آنها و امتیازشان حذف و نفرات دیگر جایگزین خواهند شد.

باباخانی از تخصیص ۱۷ هکتار زمین در پیله‌سحران و در جوار شهرک اندیشه برای ساخت مسکن اقدام ملی خبر داد و بیان کرد: با تلاش کارگزاری‌ها و عقد تفاهمنامه با بنیاد مسکن قرار است آماده‌سازی و نخاله‌برداری از این محل به سرعت انجام شده تا ساخت واحدها را شروع کنیم.

وی ادامه داد: ۴۵۰ واحد توسط بنیاد مسکن و ۶۰۰ واحد نیز توسط سه پیمانکار بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی خواهد شد که هر یک از پیمانکاران ۲۰۰ واحد را در اردبیل احداث می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از سال ۹۷ در جلساتی متعدد پیگیر آماده‌سازی زمین برای احداث واحدهای مسکونی مورد نیاز متقاضیان هستیم که قرار شده بنیاد مسکن اجرای زیرسازی، جدول‌گذاری و کارهای آماده‌سازی را به غیر از آسفالت‌ریزی به موقع انجام دهد.

باباخانی خاطرنشان کرد: از شهرک الهیه ۳۰۰ واحد به بنیاد مسکن واگذار شده تا مراحل آماده‌سازی را انجام دهند و ساخت واحدهای مسکونی نیز شروع شود.

وی افزود: با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندیم تا هزار واحد را در اردبیل احداث کند .

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۵۰ واحد نیز در شهرک الهیه توسط بنیاد مسکن در مرحله طراحی و تهیه نقشه است.

باباخانی با بیان اینکه تعاونی‌های ادارات در اجرای طرح اقدام ملی مسکن به دلایل مختلف پیشرفت مناسبی ندارند، اضافه کرد: ۸۰ واحد توسط تعاونی صداوسیما، ۲۰ واحد توسط تعاونی دیوان محاسبات، ۴۰۰ واحد توسط تعاونی سپاه، ۷۵ واحد بنیاد شهید، ۱۷۵ واحد تعاونی ناجا و ۱۵۰ واحد نیز توسط تعاونی آموزش و پرورش قرار است اجرایی شود.

وی بیان کرد: به صورت مکرر اخطار و توصیه‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها به تعاونی‌ها داده شده اما چندان پیشرفتی را در اجرای پروژه‌ها شاهد نیستیم.

معاون ساخت و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: کمیته پیمان شورای فنی استان اختلاف راه و شهرسازی با پیمانکار پروژه مسکن مهر هزار و ۲۹۶ واحدی پارس‌آباد را مورد بررسی قرار داد تا راه و شهرسازی در این پرونده محق تشخیص داده شود.

باباخانی افزود: با اخذ مجوز از شورای مسکن طبق نظر کمیته پیمان شورای فنی قرار است در اولین فرصت مشکل به وجود آمده در این پروژه برطرف شود.