شناسهٔ خبر: 94464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز تولید ١٠٠٠ واحد طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

1000 مسکن با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید مسکن به عنوان پیشران اقتصاد، تفاهم‌نامه بین مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف تولید ١٠٠٠ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن با عنوان مسکن ماندگار منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید مسکن به عنوان پیشران اقتصاد، تفاهم‌نامه  بین مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف تولید ١٠٠٠ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن با عنوان مسکن ماندگار منعقد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص این موضوع تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی برای رونق اقتصاد کشور، بهبود وضعیت تولید مسکن است که در همین راستا، زمینه استفاده از ظرفیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شکل تفاهم‌نامه اقدام مشترک برای نهضت‌خانه‌سازی فراهم شد.

سیدمحسن حمزه‌لو ادامه داد: موضوع اصلی این تفاهم نامه، اقدام مشترک پروژه ١٠٠٠ واحدی طرح ملی مسکن در قالب احداث واحدهای مسکونی مناسب، ارزان قیمت و با کیفیت براساس نیازمندی‌های شناسایی شده تعیین شده است.

وی با تأکید براین اینکه اجرای این تفاهم‌نامه به عمران، احیا و توسعه موقوفات کمک می‌کند، افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی به تحقق سیاست‌ها تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد جامعه کمک می‌کند.

مدت اجرای تفاهم‌نامه سه سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است.

تبادل تفاهم‌نامه اجرای طرح مسکن ماندگار با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان انجام شد.