شناسهٔ خبر: 94477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از اول خرداد انجام شد:

جابجایی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) / روند جابه‌جایی کالا رو به رشد است

برگزاری جلسه بررسی روند بارگیری کالا در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جابجایی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) طی ۲۷ روز گذشته خبر داد و گفت: روند جابجایی کالا از این بندر رو به رشد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامحسین دغاغله در جلسه سرعت بخشی به روند جابجایی کالاهای اساسی که با حضور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و نقل جاده‌ای خوزستان و تشکل‌های صنفی حمل کالا در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: تدابیر اتخاذ شده و بازنگری در فرایندهای حمل کالاهای اساسی از جمله بارگیری در اسکله، رفع مشکل باسکول و خروج ناوگان از بندر امام با همکاری گمرک، موجب شد طی یک هفته گذشته آهنگ حمل کالاهای اساسی از این بندر نسبت به هفته قبل خود با رشد خوبی همراه باشد.

وی افزود: از اول تا ۲۷ خرداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) توسط ۴۷ هزار دستگاه کامیون به سراسر کشور جابجا شده است .

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: میانگین حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) توسط کامیون‌ها به روزانه یک هزار و ۹۰۰ دستگاه رسیده و با تدابیر اتخاذ شده این فرایند روند افزایشی گرفته و طی هفته گذشته به بیش از ۲ هزار کامیون در روز رسید.

دغاغله با بیان اینکه روزانه بصورت میانگین ۴۳ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابجا می شود، گفت: روند جابجایی کالای اساسی از بندر امام مطلوب است و با تدابیر اتخاذ شده در جلسه امروز، روند جابجایی کالا از بندر امام سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود روند جابجایی کالای اساسی از این بندر امام خمینی(ره) هفته آینده به نسبت هفته های قبل با رشد بیشتری همراه باشد.