شناسهٔ خبر: 94509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح راهداری محوری در خراسان شمالی اجرا شد

پاکسازی بیش از ۳۱۳ کیلومتر شانه و حاشیه راه در خراسان شمالی

راهداری محوری راههای مازندران طرح راهداری محوری شامل لکه گیری آسفالت حدود ۵۶ هزار و ۹۹۵ مترمربع، تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راهها به طول بیش از 221 هزار متر، پاکسازی شانه و حاشیه راه به طول بیش از ۳۱۳ کیلومتر و اصلاح بیش از ۱۱ هزار عدد تابلو انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (راهداری خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: طرح راهداری  محوری با اولویت محورهای پرتردد در این استان اجرایی شد وجاده های استان برای طرح تابستانی و سفرهای پیش رو آماده شدند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح از اول اردیبهشت در محور های استان آغاز و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

وی هدف از اجرای طرح را تسریع در پیشبرد طرحهای راهداری عنوان کرد و گفت: طرح راهداری محوری شامل اقداماتی چون ساماندهی تابلو و علائم، ساماندهی گاردریل ها، حذف و کاهش نقاط پر حادثه، لکه گیری، اصلاح شیب شیروانی، ترانشه برداری، پاکسازی و تسطیح حریم، شانه سازی و سایر طرحهای مشابه است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا که با اجرای این طرح ها ایمنی تردد در جاده ها افزایش یابد.

وی گفت: در این مدت در قالب طرح راهداری محوری، لکه گیری و حذف چاله و خرابی آسفالت حدود ۵۶ هزار و ۹۹۵ مترمربع، درزگیری به طول ۱۱ هزار و ۷۸۶ متر، تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راهها به طول بیش از 221 هزار متر، پاکسازی شانه و حاشیه راه به طول بیش از  ۳۱۳ کیلومتر، شانه سازی یا تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه بیش از ۱۰۳ هزار متر و اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها وتجهیزات روشنایی منصوبه و حذف  واصلاح تابلوهای نادرست و  غیر ضروری بیش از ۱۱ هزار عدد انجام شده است.

مشتری افزود: برای ارتقای ایمنی در جاده ها، در قالب طرح مزبور، شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود همانند دیوارهای حایل، پلهای عابر پیاده، گالری ها و دیواره تونل ها، حفاظهای بتنی به تداد 174 عدد انجام شده است.

وی گفت: تکمیل و احیای خط کشی ها با اولویت خطوط میانی به طول ۴۰۳ کیلومتر، تنقیه پلها و اصلاح و پاکسازی دستکها و دیوارهای هدایت آب و رادیه و بریدها به تعداد  ۱۴۱ عدد، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پلها  ۹۶ عدد، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای و طولی و تونلها به طول ۱۷۴.۷ کیلومتر و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی ۵۲۸ نقطه از جاده ها از دیگر اقداماتی است که برای ارتقای ایمنی تردد در جاده ها انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: اصلاح و تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوارهای حایل ۲۶۲ عدد را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.مشتری درادامه افزود طی ماه آتی ساماندهی تابلو علایم محورهای روستایی وفرعی استان دردستورقرارخواهد گرفت.

خراسان شمالی دارای 3235کیلومتر راه آسفالته دارد که 635کیلومتر آن در شبکه راههای شریانی کشور قرار گرفته است.