شناسهٔ خبر: 94567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۳۱ کیلومتر از جاده‌های استان قزوین خط‌کشی شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از خط‌کشی ۴۳۱ کیلومتر از راه‌های این استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیر علی‌پور  اعلام کرد:سالانه ۲هزار کیلومتر از راه‌های استان قزوین با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده ای خط کشی می شوند.

 وی با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوه ایمنی و حریم راه در مدت سه ماهه اول امسال گفت: در راستای ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل، پرتگاهی و بهسازی حفاظ های موجود در سه ماهه اول امسال ۳۹کیلومتر حفاظ تعمیر و ۱۸ کیلومتر گاردریل دوموج تهیه و نصب شد.

علی‌پور، شستشوی ۲۵هزار و ۳۶۹عدد تابلو، تعمیر و نگهداری۷ هزار عدد و احداث هزار و ۳۴۳ عدد تابلوی جدید را نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط دفتر ایمنی راه و حریم این اداره کل در این مدت عنوان کرد و گفت: این تابلوها شامل تابلوهای اخطاری، انتظامی و مسیرنما هستند.

به گفته وی همچنین ۷۶۵ عدد تابلوی اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه‌های گردشگری نظافت و ۱۵۸ عدد تابلوی جدید نیز نصب شد.

علی‌پور، اجرای روشنایی نقطه ای در ۴ تقاطع همسطح، اجرای روشنایی طولی به طول ۲ کیلومتر در  نواحی یا گردنه های مه‌گیر و ایمن‌سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها به صورت امانی به طول  ۳۸کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده طی سه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد.

وی  از شناسایی ۱۰۸ تخلف در حریم راه‌ها خبر داد و گفت:همچنین در این مدت ۱۳۸ مورد صدور اخطار و پیگیری تخلفات انجام شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه متقاضیان پیش از انجام ساخت و ساز در حاشیه راه‌ها باید برای اخذ مجوز به اداره کل راهداری و جمل و نقل جاده ای مراجعه کنند، افزود: این اداره کل  بر اساس قانون از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم قانونی راهها جلوگیری کرده و با متخلفان براساس قانون ایمنی راه‌ها برخورد می کند.

برچسب‌ها: