شناسهٔ خبر: 94598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبرداد

بهسازی چهار بافت تاریخی در شهر گرگان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از اقدامات مهم طی هشت سال دوره دولت تدبیر و امید درحوزه تهیه طرح تفصیلی و جامع شهرها، مرمت و بهسازی بافت‌های تاریخی، بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و واگذاری زمین برای ساخت مسکن و امورات عام المنفعه در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان گلستان)  حسین محبوبی درباره اقدامات این اداره کل طی هشت سال اخیر، اظهار داشت: هم اکنون ۳۱ شهر این استان دارای طرح‌های تفصیلی و جامع هستند که طرح تفصیلی و جامع ۲۵ شهر طی هشت سال گذشته تهیه و تصویب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: در بحث مرمت و بهسازی بافت‌های تاریخی شهرهای گلستان تا سال ۹۲ هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده بود اما از سال ۹۴ تا ۹۷ تعداد ۵۹ پروژه توسط این اداره کل انجام شده که چهار طرح آن شامل بهسازی بافت تاریخی محله‌های "سرچشمه، دربنو، دوشنبه‌ای و سبزه مشهد" شهر گرگان از جمله این اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: دولت برای بهسازی تنها این چهار بافت تاریخی در شهر گرگان که هر کدام مشتمل بر چند بخش بودند، درمجموع حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد که هزینه شده است.

به گفته محبوبی، بهسازی بافت تاریخی مرکز محله سرچشمه مشتمل بر پیر تکیه، مسجدالاقصی و تکیه جوانان، بهسازی بافت تاریخی مرکز محله دربنو مشتمل بر ضلع شمالی و غربی، پیرتکیه، مسجد و مقبره ملا اسماعیل، بهسازی بافت تاریخی مرکز محله دوشنبه‌ای مشتمل بر تکیه نو، پیرتکیه، تکیه جوانان ابوالفضلی و امامزاده راضیه مرضیه و بهسازی بافت تاریخی مرکز محله سبزه مشهد نیز مشتمل بر تکیه شاهینی، تکیه عقیلی و پیرتکیه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تا سال ۹۲ در بحث بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی اقدام خاصی انجام نشده بود و این اداره کل طی هشت سال گذشته ساماندهی و بهسازی ۳۱ سکونت گاه غیررسمی در حاشیه شهرهای این استان را انجام داده است.