شناسهٔ خبر: 94599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد

اجرای خط کشی، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی و بهسازی آسفالت جاده های مازندران

مهندس نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با اشاره به اجرای طرح راهداری محوری در این استان از اجرای خط کشی ها، تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستکها و دیوارهای هدایت آب، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران ) ، عباسعلی نجفی اعلام کرد: با توجه به کاهش نسبی ترافیک برون شهری و به منظور انسجام در عملیات راهداری جاری و دوره‌ای، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر استان با بسیج امکانات و نیروهای راهداری، طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی و پرترد استان را مطابق با برنامه زمانبندی تعیین شده آغاز کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران داد: در این طرح ۱۳ فعالیت به صورت خاص مد نظر قرار گرفته و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با امکانات و نیروهای فعال راهداری موجود نسبت به انجام این فعالیت‌ها اقدام می‌کنند.

نجفی این ۱۳ فعالیت‌ را درزگیری، لکه گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، پاکسازی شانه و حاشیه راه، شانه سازی یا تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه عنوان کرد.
وی همچنین اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی منصوبه و حذف تابلوهای غیرضروری و ناصحیح، اصلاح و تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوارهای حایل، شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود همانند دیوارهای حایل، پل‌های عابر پیاده، گالری‌ها و دیواره تونل‌ها، حفاظ های بتنی و غیره را از دیگر ۱۳ فعالیت طرح راهداری محوری دانست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران احیا و اجرای مجدد خط کشی ها، تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستکها و دیوارهای هدایت آب و رادیه و بریدها، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی و تونل ها و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای را از فعالیت های دیگر این طرح عنوان کرد که به صورت خاص مد نظر قرار گرفته است.

 نجفی با اشاره به دستاورد های طرح مذکور که با اهتمام جدی و به صورت ویژه در راه های شریانی استان در حال انجام است افزود: افزایش سرمایه اجتماعی ، اعتماد عمومی مردم و کاربران جاده ای از مزایای این طرح می باشد.

وی در ادامه در خصوص دیگر مزیت اجرای این طرح گفت: یکی از مهم ترین مزیت این طرح این است که نقایص موجود با سرعت بیشتری شناسایی و در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح آن اقدام می شود.

گفتنی است طرح “ راهداری محوری “در راه های شریانی و پر تردد استان همزمان با سراسر کشور مطابق برنامه زمان بندی در حال اجراست.