شناسهٔ خبر: 94636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۵ نقطه پرحادثه محور فاریاب_گلاشکرد در جنوب کرمان

اکبر لطفی ریس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاریاب گفت: ۵ نقطه پرحادثه در محور فاریاب_گلاشکرد در جنوب کرمان با توجه به کوهستانی بودن این محور سبب شده بود تا دید کافی برای کاربران در برخی نقاط کاهش پیدا کند که با ترانشه برداری این مشکل رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(جنوب کرمان) اکبرلطفی بیان داشت: برای تامین دید کافی ، ایمن سازی و افزایش ایمنی کاربران جاده ای حذف ۵ نقطه حادثه خیز این محور به عنوان اولویت طرح های راهداری در دستور کار قرار گرفت.

ریس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاریاب گفت: باتوجه به کمبود ماشین آلات سنگین در شهرستان فاریاب از انجام هماهنگی های لازم با معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در جهت در اختیار قرار گرفتن یک دستگاه بلدوزر برای انجام عملیات ترانشه برداری در نقاط فاقد دید مناسب خبر داد.

لطفی بیان کرد: برای حذف این ۵ نقطه حادثه خیز سه دستگاه ماشین آلات سنگین و سه نیروی راهدار به مدت دوماه در حال انجام عملیات ترانشه برداری شدند که ماحصل آن انجام ۳۰ هزار متر مکعب خاک براری و تامین دید مناسب در این محور شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاریاب از کم عرض بودن این محور هم گفت و افزود: با خاک برداری های حاصل از این ۵ نقطه ترانشه برداری، مصالح مورد نیاز برای انجام ۳ کلیومتر شانه سازی در نقاط پرتگاهی این محور نیز فراهم شد که ضمن کاهش هزینه های راهداری عملیاتی موفق در جهت انجام دو اقدام ایمن سازی هم زمان در محور فاریاب _گلاشگرد صورت گرفت.