شناسهٔ خبر: 94685 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب‌شرق/بارش پراکنده و رعدوبرق در کرمان، هرمزگان و سیستان‌و‌بلوچستان

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب‌شرق برای استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بارش پراکنده و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌رین وضعیت جوی را برای امروز چهارم تیر و روزهای آتی را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای چند روز آینده آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری توده هوای گرم، برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است. در طی این مدت در شرق و جنوب‌شرق به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان، خیزش گردوخاک همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد که سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: در جنوب کشور با وجود جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی برای بلندی‌های جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، در ساعت‌های عصر و شب انتظار رگبار پراکنده و رعدوبرق وجود دارد.

وی افزود: از امروز تا یکشنبه هفته آتی هوای خوزستان شرجی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و دامنه‌ها و بلندی‌های البرز مرکزی، رگبار پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران امروز آسمانی صاف دارد و ۳۸ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران است.