شناسهٔ خبر: 94692 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به دستور وزیر راه و شهرسازی فردا برگزار می شود

برگزاری کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور پلیس برای بررسی سانحه واژگونی دو اتوبوس

کمیسیون ایمنی راههای کشور جلسه فوق العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها برای بررسی سانحه واژگونی دو اتوبوس به دستور وزیر راه و شهرسازی شنبه پنجم تیرماه 1400 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، وزیر راه وشهرسازی پس از وقوع سوانح جداگانه واژگونی دو اتوبوس در استان های آذربایجان غربی و یزد دستور داد: کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم برای جلوگیری از وقوع سوانح مشابه، ابلاغ شود و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

محمد اسلامی ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان در این دو سانحه و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این سوانح، یادآور شد: تیم کارشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در محل هر دو حادثه حاضر شده اند و بررسی های اولیه انجام شده است.

کمیسیون ایمنی راه‌ها با ریاست وزیر راه و شهرسازی و دبیری معاون حمل و نقل است که اعضای این کمیسیون شامل پليس راهور ناجا، سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان پزشكي قانوني كشور، ديوان عالي كشور،  مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي، وزارت كشور، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش‌ و پرورش، سازمان ملي استاندارد ايران، بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و سازمان برنامه و بودجه كشور و مدعوینی از مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و انجمن طرفداران ايمني راه ها است.
بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در روز چهارشنبه 2 تیرماه 1400،  دو بانوی خبرنگار به نام های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی از خبرنگاران پر تلاش، متعهد و دلسوز خبرگزاریهای ایرنا و ایسنا  جان خود را از دست دادند.

واژگونی یک دستگاه اتوبوس در دهستان دهشیر شهرستان تفت در استان یزد پنج کشته و ۲۸ مصدوم بر جا گذاشت. حادثه یاد شده ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح ÷نج شنبه 3 تیرماه 1400 رخ داد، این اتوبوس در مسیر زاهدان به آباده شیراز در حرکت بوده است.