شناسهٔ خبر: 94706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از پروژه های راهسازی

index5_2.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین به همراه معاون مهندسی ساخت این اداره کل از پروژه های عمرانی راهسازی در حال ساخت در شهرستان تاکستان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، علی هاشمی در اولین بازدید خود از پروژه های راهسازی استان، از تقاطع غیر هم سطح جاده ضیاآباد با آزادراه قزوین زنجان، راه اصلی تاکستان آغچه کند نیکویه، احداث بزرگراه محور سه راهی شامی شاپ به اک و همچنین احداث بزرگراه سه راهی رحیم آباد دانسفهان گفت: باید نهایت بهره برداری از فصل کاری برای پیشرفت فعالیت های عمرانی انجام شود.

وی درباره پروژه آغچه کند نیکویه گفت: این محور به طول 1600 متر در حال اجرای لایه اساس است و برنامه تهیه اسناد مناقصه برای 2500 متر تهیه شده و به زودی فراخوان مناقصه انجام خواهد شد.

هاشمی درباره پروژه سه راهی شامی شاپ به اک نیز افزود: این محور به طول 4 کیلومتر و با مبلغی بالغ بر ده میلیارد تومان در حال انجام است. بیشتر فواصل روکش پروژه به روسازی نهایی رسیده و یک زیرگذر نیز وجود دارد که پس از رفع موانع در دستور کار قرار گرفته که پیمانکار اقامات لازم را شروع کند.

مدیرکل راه و شهرسازی درباره تقاطع غیر هم سطح جاده ضیاآباد با آزادراه قزوین زنجان اضافه کرد: رمپ های به سمت ضیاآباد و خروجی آن و مسیر نیکویه آسفالت شده و سه پیمانکار روسازی آسفالت، روشنایی و علایم در آنجا مشغول به فعالیت  هستند و  امیدواریم به زودی به بهره برداری کامل برسد.

وی درباره سه راهی رحیم آباد دانسفهان نیز افزود: در این محور پیمانکار در دو قطعه مشغول به کار است و طول مسیر به طول 6 کیلومتر بوده و قطعه اول آماده بهره برداری است و 5 کیلومتری که در ادامه آن قرار دارد در مرحله روسازی و سابگرید است برخی معارض باعث شده که روند پروژه به کندی پیش رود ولی در برنامه اجرایی 5 کیلومتر قرار دارد که مقرر است در سریع ترین فرصت به بهره برداری برسد.

هاشمی بیان داشت: از مسیر دانسفهان به رحیم آباد جدای این دو پروژه که در حال اجرا هستند، هفت و نیم کیلومتر باقی می ماند که اسناد مناقصه آن طراحی و مطالعات آن انجام شده و اعتبار حدودی 60 میلیارد تومان برآورد شده که در دستور کار قرار دارد برای اخذ پیمانکار و به زودی فراخوان آن اعلام خواهد شد که نهایتا این محور کلا چهار خطه شود.