شناسهٔ خبر: 94855 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

افتتاح ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان، ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کردستان به بهره‌برداری رسید. 

محور بزرگراهی میاندوآب-کرمانشاه بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که استان‌های شمال غرب را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند.  طول کل کریدور ۱۴۶۰ کیلومتر و طول محور بزرگراهی میاندوآب-کرمانشاه ۴۱۶ کیلومتر است که ۱۴۶ کیلومتر از آن در استان کردستان تاکنون به بهره‌برداری رسیده است. 

از میزان باقی‌مانده، اکنون ۱۱۴ کیلومتر در دست اجرا، ۴۰ کیلومتر در مناقصه و ۲۶ کیلومتر در حال مطالعه است و قطعات ۵، ۶ و ۹ آن با ارزش ۳۰۷ میلیون تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

کاهش تلفات جاده‌ای، مدت زمان سفر، مصرف سوخت و آلودگی هوا، محرومیت زدایی، توسعه منطقه، رونق اقتصادی استان و تکمیل محورهای ترانزیتی از جمله مزایای این طرح است.

در این سفر خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، استاندار کردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از مقامات استانی وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.