شناسهٔ خبر: 94864 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا هفتم مرداد

سفروزیر راه وشهرسازی به استان کردستان وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا هفتم مرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان کردستان از ایستگاه در دست احداث راه‌آهن سنندج بازدید  و در جمع خبرنگاران بیان کرد: خدا را شاکریم وعده‌هایی که داده شده بود و تعهدی که داشتیم یکی پس از دیگری محقق شد. 

وی ادامه داد: بیمارستان سقز افتتاح شد و حدود ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب را افتتاح کردیم. همچنین بخشی از راه اصلی سنندج به مریوان که یکی از مطالبات مردم و تعهدات دیرینه ما  بود، افتتاح شد. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از پروژه راه آهن سنندج گفت: این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته است. دستگاه مجری را به تلاش شبانه روزی مکلف کردیم که در مراسم هفتم مرداد که رییس جمهور پروژه‌های ملی را افتتاح می‌کند، پروژه همدان-سنندج هم در لیست افتتاح قرار بگیرد.

وی ادامه داد: زیرسازی پروژه ۹۶ درصد پیشرفت دارد. از روسازی نیز ۶۰ کیلومتر باقی مانده و ما امیدواریم با اضافه کردن اکیپ و تجهیزات ریل گذاری سرعت گیرد و روزی دو کیلومتر ریل‌گذاری شود. 

اسلامی گفت: در ساختمان ایستگاه نیز همه اکیپ‌ها مشغولند. فشار را بر همکاران و پیمانکاران تشدید می‌کنیم تا با کمک استانداری، در همین دولت با حضور رییس جمهور و در قالب پروژه‌های ریلی این پروژه را نیز افتتاح کنیم و مردم عزیز کردستان پس از سال‌ها از قطار بهره‌مند شوند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه برای بهره برداری از پروژه جاده جدید سنندج- مریوان به استان کردستان سفر کرد و در فرودگاه سنندج مورد استقبال بهمن مرادنیا استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.