شناسهٔ خبر: 94927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بهار۱۴۰۰ صورت گرفت؛

افزایش۱۷ درصدی تردد در جاده های خراسان شمالی

تردد جاده ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بهار امسال شمار تردد در جاده های استان نسبت به مدت مشابه پارسال تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان شمالی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بهار امسال شمار تردد در جاده های  استان نسبت به مدت مشابه پارسال تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

جعفر شهامت اظهار داشت: در سه ماهه امسال ورود یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۹۶ دستگاه خودرو به استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۶ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهار سال گذشته یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۲۷ دستگاه خودرو به استان وارد شده بود و تردد خروجی از استان نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش دارد.

شهامت گفت: در سه ماهه امسال خروج یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۳۷۲ دستگاه خودرو از استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این رقم در بهار سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو در استان گزارش شده است.

شهامت با اشاره به تلاش برای هوشمندسازی کنترل ترددهای جاده ای در استان گفت: اکنون ۲۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت فعال در سطح جاده های استان نصب شده است که تردد در جاده ها به وسیله این تجهیزات رصد و کنترل می شود و علاوه براین تعداد۲۳ دوربین کنترل سرعت در اختیار پلیس راه استان برای کنترل سرعت قرار دارد و مهمترین علت تصادفات استان خواب آلودگی و خستگی و سرعت غیرمجاز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تردد وسایل نقلیه عبوری از استان به وسیله ۵۱ دستگاه ترددشمار نصب شده در سطح جاده های استان مخابره می شود.