شناسهٔ خبر: 94984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گام موثر در هویت‌دار شدن و تثبیت مالکیت اراضی ملی آذربایجان غربی

ثبت در راستای اجرای قانون جامع حدنگار، اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اقدام به تثبیت اراضی ملی و اخذ اسناد مالکیت و همچنین تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در نشست با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با بیان این مطلب گفت: ثبت یکپارچه اطلاعات، کاهش معاملات معارض و نیز جلوگیری از بروز اشتباهات ثبتی در رضایت‌مندی عمومی و کاهش پرونده‌های مرتبط با اسناد در محاکم قضایی نقش دارد.

سیدمحسن حمزه‌لو به فعالیت‌های تشخیص، شناسایی و واگذاری زمین‌های دولتی اشاره کرد و افزود:  اقدامات حوزه املاک و حقوقی مجموعه راه وشهرسازی از حالت سنتی خارج شده و در حال حاضر فعالیت‌ها به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۴۷۱ فقره سند مالکیت تک برگی بر اساس اجرای طرح کاداستر ملی اخذ شده است.

مجموعه راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی در برنامه اجرایی اخذ اسناد مالکیت تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ طبق اولویت‌بندی نسبت به اخذ اسناد تک‌برگی با مساحت‌های بالا اقدام کرده است.

شتاب در صدور اسناد تک‌برگی و صدور اسناد اراضی ملی، پیگیری صدور اسناد تعدادی از مساکن مهر و دیگر موارد ثبتی از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود.