شناسهٔ خبر: 95034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تصویب ۱۶ طرح در کمیسیون ماده پنج طرح های تفصیلی چهارمحال و بختیاری

کمیسیون ماده پنج چ و ب ـ تیرماه.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از به تصویب رسیدن۱۶ طرح در کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای شهرکرد، طاقانک، ناغان، سامان، باباحیدر، فارسان، فرخشهر، گهرو و فرادنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از به تصویب رسیدن۱۶ طرح در کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای شهرکرد، طاقانک، ناغان، سامان، باباحیدر، فارسان، فرخشهر، گهرو و فرادنبه خبر داد و اظهار داشت: این طرح ها با موضوع تفکیک ملک، جابه‌جایی کاربری، افزایش سطح اشغال و تراکم، افزایش و کاهش معابر، اصلاح ضوابط تراکم، اصلاح معبر، تغییر نقشه تفکیکی مصوب شد.

وی یکی از مهمترین مصوبات ابن جلسه را اصلاح کاربری اراضی مجاور محله قندحبه در شهر فارسان برای طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: با این مصوبه، علاوه بر افزایش ظرفیت جمعیت پذیری، به قطعات مسکونی، قابلیت اجرای بهتر و افزایش تراکم داده شد و شکل ساماندهی شبکه معابر نیز اصلاح شد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان با اشاره به سایر مصوبات این جلسه، ادامه داد: از کل موارد تصویب شده، ۷ مورد مریوط به شهر شهرکرد، یک مورد طاقانک،یک مورد ناغان، دو مورد سامان، یک مورد باباحیدر، یک مورد فارسان، دو مورد فرخشهر و یک مورد مربوط به شهر فرادنبه بود.

 وی در پایان با اشاره به روند تصویب موارد در کمیسیون ماده ۵ استان، گفت: موارد پیشنهادی پس از تکمیل درخواست ها و تهیه نقشه و تصاویر هوایی و ... در جلسات کمیته کارشناسی به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و کارشناسان دستگاه ها و مشاورین، مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد؛ و در نهایت در جلسات کمیسیون ماده ۵ طرح های تفضیلی استان به ریاست استاندار، دبیری اداره کل راه و شهرسازی و با حضور شهرداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مطرح و در صورت عدم مغایرت قانونی  و با رفع ایرادات احتمالی به تصویب اعضاء می رسد.